Стрибок напруги: Для електромобілів настав переломний момент
Стрибок напруги: Для електромобілів настав переломний момент

Після декількох років боязкого зростання, буквально в найближчі 2-3 роки, кількість моделей електрокарів має збільшитися більше, ніж в три рази. AUTO-Consulting з'ясував подробиці цього «стрибка напруги».

На сьогоднішній день, на європейському ринку представлено близько 60 різних моделей електромобілів. За даними видання Transport & Environment, до 2021 року моделей електрокарів, доступних в Європі, має стати 214. Тому, можна сказати, що переломний момент в житті електрокарів вже настав. Адже практично кожен автомобіліст зможе вибрати те, що йому більше до душі.

Сьогодні вже ясно, що більшість виробників готові до електрифікації, але уряди повинні забезпечити водіям належні податкові пільги і інфраструктуру зарядних станцій, причому і вдома, і на роботі. І це дозволить швидко відмовитися від дизельного палива і бензину.

За даними галузевого видання IHS Markit, щоб досягти цільового показника викидів CO2 для автомобілів в ЄС, який становить 95 г / км, автовиробники до 2021 року випустять на ринок 92 повністю електричних моделі і 118 підключаючих гібридних моделей автомобілів. Якщо ці плани будуть виконані, до 2025 року більше п'ятої частини (22%) вироблених автомобілів будуть електричними або гібридними. А цього більш, ніж достатньо, щоб відповідати стандарту ЄС для автомобілів на CO2 в 2025 році.

Разом зі структурою автопарку до 2025 року зміниться і європейська карта автомобільного виробництва. Сьогодні найбільші виробничі центри автомобілів з бензиновими і дизельними моторами знаходяться в Західній Європі - Німеччині, Франції, Іспанії та Італії. Але, згідно з прогнозами, до 2025 року найбільша кількість електромобілів на душу населення буде вироблено в Словаччині. Чеська Республіка та Угорщина також стануть значними виробничими центрами електротранспорту. Поки під питанням (через можливість Brexit «без умов») Великобританія, де виробництво електромобілів може бути згорнуто за винятком ексклюзивних авто.

Планується також, що до 2023 року в Європі будуть введені в експлуатацію 16 великих заводів з виробництва літій-іонних акумуляторних батарей. І автовиробники Європи нарешті позбудуться залежності від поставок з країн Азії.

Інвестиції
Європейські автовиробники найближчим часом інвестують в електрифікацію, і виробництво акумуляторів 145 мільярдів євро! І сьогодні мова йде вже про те, щоб вони домовилися про поетапну, а не різку, відмову від продажів бензинових і дизельних автомобілів в містах, на національному рівні, і на рівні ЄС.
 
Так, минулого тижня, для розширення модельного ряду і збільшення виробництва електромобілів Jaguar Land Rover отримав гарантію державної позики на 500 млн. фунтів стерлінгів. Всього в JLR намірений інвестувати в електрифікацію - $ 2,34 млрд.

Німецький автоконцерн Volkswagen планує в найближчі 5 років інвестувати близько 44 мільярдів євро в розвиток цифрових технологій і електромобілів.

Французький автовиробник Renault планує інвестувати понад 1 млрд євро в прискорення виробництва електромобілів у Франції. А загальний обсяг інвестицій французької компанії в електрифікацію - $ 10 млрд.

Nissan інвестує майже $ 10 млрд у виробництво електромобілів в Китаї.

Daimler до 2030 року виділить $ 12 млрд. на електромобілі і $ 30 млрд на виробництво акумуляторів.

Huyndai і KIA планують інвестувати у виробництво електрокарів і акумуляторів $ 20 млрд.

На будівництво електромобілів Ford має намір інвестувати $ 11 млрд.

У FCA Fiat-Chrysler план інвестицій в електрифікацію до 2030 року - $ 10 млрд.

План BMW - $ 6,5 млрд.

Ще визначаються з планами і в інших концернах. З озвучених раніше цифр зовсім небагато планують витратити на електрифікацію в PSA - усього $ 0,77 млрд. Ще менше в Volvo - $ 0,725 млрд. Але підкреслимо, що ці цифри були озвучені в прив'язці до конкретних проектів.

Але навіть вже озвучених цифр глобальних інвестицій досить, щоб зрозуміти: електромобільні - це стабільне майбутнє автомобільної індустрії на найближчі десятиліття.

У Volkswagen AG вважають, що незабаром ціни на електромобілі зрівняють з цінами на бензинові і дизельні авто. Саме ця подія стане переломним моментів для ринку електрокарів і їх продажі почнуть рости стрімкими темпами. Правда є побоювання, що буде відставати зарядна інфраструктура. Але в Volkswagen не бачать в цьому небезпеки.

"Сто років тому бензин продавався в аптеках. Сьогодні тільки в США 122 000 автозаправних станцій. З зарядними станціями все буде розвиватися за тим же сценарієм », - вважає віце-президента Volkswagen Рейнхард Фішер.

Альтернатива
А які ж інші альтернативні види палива? За даними Go Ultra Low, електричні авто в Європі практично не мають альтернативи. До 2025 року планується провести всього 9 000 водневих автомобілів на паливних елементах (в порівнянні з 4 мільйонами електромобілів). А виробництво автомобілів, що працюють на зрідженому природному газі, навіть скоротиться, склавши, до середини 2020-х років, менше 1% автомобілів, вироблених в Європі.

У Китаї навпаки бачать перспективу саме в водневих авто і зараз інвестують величезні кошти в їх розробку. Показово, що Китай, який всі останні роки так стимулював ринок електрокарів, раптом на державному рівні має намір переключитися на нові джерела енергії.

А що ж в Україні?
Не дивлячись на той факт, що в Україні вже другий рік діють безпрецедентні пільги на імпорт електротранспорту, помітного ефекту не наступає. Немає і власного виробництва електромобілів.

Так, в Україні, за даними AUTO-Consulting, також спостерігається підйом продажів електромобілів. За 7 місяців 2019 р: продажі нових електрокарів, в порівнянні з 7 міс. 2018 р збільшилися на 46%. А продаж старих - на 54%. Це хороші показники, але в реальних штуках це - як і раніше смішні цифри. Весь ринок нових електрокарів за 7 місяців 2019 року - 368 шт. і 0,79% ринку. У старих - 3653 шт. і 1,22% ринку від усього імпорту б-у. Такими темпами ми будемо електрифіковатися ще дуже довго. І ще гірше йдуть справи з зарядною інфраструктурою.

Хоча, з іншого боку, серйозних (і несерйозних) інвестицій в українські електрокари теж практично немає. Тому, можна сказати, що з такої точки зору, зростання кількості електромобілів у нас в країні феноменально велике.

REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі