Скільки виробники заробляють на продажах своїх автомобілів
Скільки виробники заробляють на продажах своїх автомобілів

Питанням ціноутворення на нові автомобілі і скільки заробляють виробники на продажах автомобілів, задалися в журналі BILD.de. Для того, щоб зрозуміти це, довелося скористатися інформацією некомерційної дослідницької організації Сar-Сentre automotive research, яка за деякими брендами надала конкретні цифри.
На основі цих даних з'ясувалося - в ціну автомобіля входить безліч статей витрат, і прибуток у деяких виробників виявився дуже малим, а у деяких - дуже пристойним.
Скільки виробники заробляють на продажах автомобілів?
Як думаєте, зробити в наші дні автомобіль - це дешевий процес? Уявіть, скільки доводиться витратити грошей і часу, щоб розробити і впровадити у виробництво нові матеріали і технології! Все це, зрозуміло, збільшує вартість машини. До всього іншого, зарплати тих співробітників, хто бере участь в цьому процесі, в розвинених країнах Європи і Заходу зовсім немаленькі. Та й дилерів нікуди не подіти - вони теж хочуть заробляти. Так що собівартість авто на кожному етапі зростає, як на дріжджах.
Ось як це приблизно виглядає в Німеччині.
Середня ціна нового автомобіля в цій країні становить 26 780 євро - це так звана ціна брутто. Вона складається з ціни нетто (22 504,2 євро) + 19% ПДВ (4 275 євро).

Скільки виробники заробляють на продажах автомобілів - конкретні ціфри. А ось з чого складається ціна нетто на недорогий автомобіль:
Ціна нетто 22 504,20 євро
- дилерська маржа (16,5%) 3 713,19 євро
- витрати на матеріали для виробництва авто 9 789,33 євро
- витрати на оплату праці 2 250,42 євро
- амортизація промислового обладнання 1 012,69 євро
- дослідження і розробка нової моделі авто 1 350,25 євро
- витрати на рекламу 562,61 євро
- банківські та страхові витрати 450,08 євро
- адміністративні витрати 2 137,90 євро
ПРИБУТОК (5,5%) 1 237,73 євро
До речі, на продажах нового автомобіля виробники брендів масового сегмента (наприклад, VW і Toyota), преміального (BMW і Audi) і люксового (Porsche або Ferrari) заробляють дуже по-різному. Якщо на авто мас-маркету прибуток становить 4-6%, то на люксових спорткарах він досягає 20%.
Таким чином, купуючи щось типу Porsche 911, в його ціні ви в обов'язковому порядку оплатіть легендарність і престижність цієї машини.
Тобто, в світі автоіндустрії з питання «скільки виробники заробляють на продажу автомобіля» працює правило - чим більше і престижніше машина, тим більше на ній заробить виробник.
Skoda на продажах бюджетних автомобілів в середньому заробляє близько 650-700 євро.
У Nissan маржа трохи більше - від 870 до 1000 євро.
А ось у BMW зовсім інші розклади. На традиційному авто вони піднімають не менш ніж 3400 євро. З електрокарами складніше - в їх розробку вкладають великі гроші, і поки підрахувати прибутковість авто на електротязі складно.
Audi ще більш прибуткова. В середньому заробіток на одному автомобілі становить 3 820 євро.
І звичайно зовсім інакше виглядає прибуток Ferrari - стартує з 15 500 євро на авто.
Втім, і над нею сміється Porsche, заробіток якої на одному авто становить не менше 16 590 євро.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

Дивитися далі