Новий рік – нові можливості. Які тенденції та перспективи очікують глобальну автомобільну промисловість у 2016 році – прогнозують PwC Autofacts (Інститут PwC з проблем автомобільної промисловості) та міжнародне рейтингове агентство Moody's Investors Service.
Підсумок 2015 року – криза довіри
2015 рік виявився непростим для автомобільної промисловості: почалося швидке падіння російського ринку, продовжився спад бразильської автомобільної промисловості, з’явилися побоювання щодо уповільнення темпів розвитку китайського ринку, що займає центральне місце. Разом з тим, продовжує розгортатися нещодавній дизельний скандал, який став причиною змін у складі управління. Проблеми з якістю, що спричинили масові відкликні компанії, корупційні схеми, навмисне заниження шкодливих викидів – усе це кинуло тінь на автовиробників, поставивши під сумнів надійність та достовірність усієї галузі. Як пише Autofacts, в умовах загальної нестабільної економічної ситуації, на ринках країн, що розвиваються, в автомобільній галузі настала криза довіри та впевненості.
Перспективи світового росту від PwC Autofacts
Autofacts у четвертому кварталі 2015 року прогнозує зниження продажів світових лідерів приблизно на 0,5 млн одиниць порівняно з результатами третього кварталу. І навіть незважаючи на те, що у Північній Америці та Європі спостерігався прискорений ріст, цього, на думку аналітиків, недостатньо, щоб компенсувати ті проблеми, що виникли перед ринками на шляху до розвитку.
У четвертому кварталі буде спостерігатися різна ступіть росту у регіонах та ринках до кінця 2015 року. Аналітику прогнозують скромний приріст виробництва у Китаї за підсумками року на 4,6%, оскільки економіка залишається у підвішеному стані. У Північній Америці очікується ріст до 2,1%, у той час як у Європі – на 7%.
На світовому рівні у 2015 році ріст очікувався лише на 2,1%, однак у 2016 та 2017 роках прогнозується повернення до нормального рівня росту у 5,1% та 4,7% відповідно, оскільки ринки, які зачепила криза, стабілізуються. Тим не менш, найбільший підйом прогнозується поза традиційних регіональних блоків. Таким чином, автовиробники повинні будуть оновити свою стратегію, щоб залишатися достатньо мобільними та гнучкими у гонитві за рістом продажів у тих регіонах, які зможуть скласти конкуренцію.
Прогноз стабільності від Moody's
Як повідомляють аналітики Moody's Investors Service, у 2016 році світові продажі автомобілів покращаться на фоні стабільного росту в США та гарних показників у країнах Західної Європи, що компенсує значне падіння у Японії та уповільнення темпів росту у Китаї. Таким чином, агентство зберігає «стабільний» прогноз для світової автомобільної галузі.
Згідно з прогнозом Moody's, продажі легкових автомобілів у 2016 році збільшаться на 2,5% після росту на 1,2% за підсумками минулого року. Незважаючи на уповільнення економічного росту, КНР стане суттєвим двигуном цього підйому, і доля країни на глобальному ринку збільшиться до 27,8% (у 2015 році цей показник склав 27,1%). Згідно з очікуваннями експертів, реалізація машин у Китаї збільшиться на 5% після росту на 1,9% у минулому році.
Крім того, стабільний підйом продажів автомобілів у США сприятиме світовому росту, хоча темпи підвищення у цій країні дещо уповільняться у 2016 році і складуть 2,4% (2.8% - у минулому році).
У Європі Moody's прогнозує суттєве уповільнення темпів росту – до 2,8% (для порівняння, у 2015 році ріст склав 5%). Разом з тим у Японії аналітики прогнозують падіння продажів за підсумками 2015 року на 7,5% через збільшення податку на малолітражні автомобілі та стабілізацію у 2016 році.
Крім цього, скорочення реалізації машин у Бразилії та Росії справить додатковий тиск на ріст світового авторинку, відмічають у Moody's.
Отже, на шляху до стабілізації авторинку та росту продажів світовим автомобільним компаніями у 2016 році доведеться зіткнутися з рядом складнощів, однак прогнози експертів у цілому показують поступове покращення ситуації в автомобільній галузі.