Про що мовчить Маск. Батареї електрокарів швидко розряджаються в холоди - дослідження
Про що мовчить Маск. Батареї електрокарів швидко розряджаються в холоди - дослідження

Дослідження Американської автомобільної асоціації свідчить, що за температур нижче мінус шість градусів Цельсія, запас ходу електрокарів значно знижується.

Запас ходу електрокарів - поняття досить умовне. Незважаючи на наявність європейських/американських стандартів і їхніх багатьох підвидів, маркетинг виробників націлений на те, щоб вказати максимально можливий кілометраж, який не завжди відповідає дійсності.

Якщо в одному режимі їзди, на повному баку палива запас ходу завжди буде приблизно однаковим, то з електричними двигунами все залежить від безлічі факторів.

Кращі моделі електрокарів можуть похвалитися пробігом на одному заряді в кілька сотень кілометрів, але це, як люблять жартувати автомобілісти, "з гірки, за вітром і з вимкненими фарами". У реальних же умовах, і тим більше для любителів активної їзди, сотні кілометрів легко можуть перетворитися на десятки.

Для незнаючого водія неприємним сюрпризом при купівлі зеленого авто може стати і те, що за низьких температур, коли система витрачає набагато більше енергії, запас ходу може скоротитися ще більше.

Звичайно, моделі різних виробників по-різному реагують на холоди і все залежить від конкретного виду акумулятора і способу його експлуатації, але, загалом, тенденція така.

Щоб дізнатися, як саме морози впливають на пробіг електрокарів, експерти з Американської автомобільної асоціації (ААА) провели дослідження, з огляду на різні їздові цикли і роботу систем вентиляції, опалення та кондиціонування.

Виявилося, довго їздити з увімкненою системою обігріву взимку не вийде практично ні у кого.

Традиційно, кращі показники були у Tesla. Model S 75D 2017 року при 23 градусах Цельсія показала пробіг у змішаному шосейному і міському циклі в 385 км. За позначки в шість градусів нижче нуля з вимкненими системами обігріву цей показник впав до 341 км.

Ну а якщо ж ви не хочете сидіти за кермом Tesla в пуховику, шапці і рукавичках, вам вдасться проїхати лише 238 км. Отже, зима забрала майже 150 км у машини, вартістю майже $100 тис.

Причому це один з кращих результатів. Посередній Chevrolet Bolt, який за даними ААА в нормальних погодних умовах проїжджає приблизно 390 км, взимку може здолати всього 207 км.

У BMW i3 запас ходу в мінус шість за Цельсієм з увімкненою пічкою і зовсім становить 101 км. Правда, і в теплу погоду машина може проїхати тільки 204 км.

Схожі показники і у Nissan Leaf і Volkswagen e-Golf. У масового електричного японця пробіг скорочується на 70 км (з 225 км до 155 км), а у класичного німецького хетчбека 200 літніх кілометрів перетворюються на 127 зимових.

Таким чином, в еквіваленті початкового пробігу за нормальних температурних умов, найкраще підготовленими до зими виявилися акумулятори Nissan Leaf Volkswagen e-Golf. Їхній пробіг у холоди впав на 31% і на 36,5% відповідно.

У надзвичайно дорогої Model S 75D запас ходу при мінус шість за Цельсієм скоротився на 38%, а у Chevrolet Bolt - на 47%. Абсолютним аутсайдером є BMW i3, у якій показники знизилися більше, ніж в два рази - 50,5%.

У Tesla прокоментували для видання Jalopnik, що результати дослідження не відповідають дійсності.

"Ґрунтуючись на реальних даних нашого автопарку, які включають в себе мільйони тривалих поїздок реальних клієнтів Model S, ми точно знаємо, що навіть у разі використання систем опалення та кондиціонування, середньостатистичний клієнт Model S не відчуває схожих знижень запасу ходу за мінус шести градусів за Цельсієм", - відповіли спікери компанії.

Представники Chevrolet, Nissan і BMW поки не відповіли автомобільному блогу.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

Дивитися далі