Samsung розробляє твердотільні акумулятори, які дозволять електромобілям проїжджати до 800 км на одній зарядці. Однак термін появи нової технології в серійних моделях поки не уточнюється.
Дослідники з Samsung Advanced Institute of Technology (SAIT) та Samsung R & D Institute Japan (SRJ) створили прототип твердотільної батареї, здатної витримати понад 1000 циклів заряду. Таким чином, їм вдалося просунутися вперед з точки зору основного слабкого місця такого типу АКБ – довговічності.
Група вчених заявляє, що вони знайшли спосіб зробити твердотільні батареї більш безпечними, довговічними та з високими загальними характеристиками. Для цього вони виготовили анод з нового ультратонкого нанокомпозитного шару срібла. Це рішення дозволило наростити енергетичну щільність у 2-2,5 рази у порівнянні з сучасними літій-іонними аналогами. Як наслідок, такі твердотільні акумулятори виявляться приблизно вдвічі компактнішими.
Галузь автовиробництва вже давно будує великі плани на твердотільні АКБ, але у них є великий недолік – схильність металу до зростання дендритів, голчастих кристалів або «металевих вусів», які розвиваються на аноді батареї під час зарядки. Ці дендрити можуть привести до короткого замикання, в результаті чого страждають безпека та термін служби.
Дослідники Samsung стверджують, що мікрошар срібла і вуглецю допоміг зменшити товщину анода і підвищити щільність енергії до 900 Втгод/л.
«Очікується, що це багатообіцяюче дослідження допоможе стимулювати розвиток електромобілів. Розроблений командою прототип осередку дозволить електромобілю проїжджати до 800 км без підзарядки і матиме термін служби понад 1000 зарядів», – йдеться у повідомленні Samsung.
І хоча ми вже неодноразово чули подібні обіцянки від різних вчених і дослідницьких інститутів, зараз відповідну заяву зробив Samsung, який вже багато років постачає акумулятори для електромобілів та є одним зі світових лідерів у сфері споживчої електроніки. Однак поки південнокорейська компанія не дає точних прогнозів щодо того, як скоро нові батареї можна буде побачити в серійних електромобілях.
До речі, згідно звіту Bloomberg, що вийшов у грудні, за останнє десятиліття енергетична щільність літій-іонних батарей зросла приблизно втричі, а питома ціна впала з $1100 за кВтгод до $ 156, тобто у 7 разів.