Нові твердотільні АКБ Samsung забезпечать запас ходу 800 км
Нові твердотільні АКБ Samsung забезпечать запас ходу 800 км

Samsung розробляє твердотільні акумулятори, які дозволять електромобілям проїжджати до 800 км на одній зарядці. Однак термін появи нової технології в серійних моделях поки не уточнюється.

Дослідники з Samsung Advanced Institute of Technology (SAIT) та Samsung R & D Institute Japan (SRJ) створили прототип твердотільної батареї, здатної витримати понад 1000 циклів заряду. Таким чином, їм вдалося просунутися вперед з точки зору основного слабкого місця такого типу АКБ – довговічності.

Група вчених заявляє, що вони знайшли спосіб зробити твердотільні батареї більш безпечними, довговічними та з високими загальними характеристиками. Для цього вони виготовили анод з нового ультратонкого нанокомпозитного шару срібла. Це рішення дозволило наростити енергетичну щільність у 2-2,5 рази у порівнянні з сучасними літій-іонними аналогами. Як наслідок, такі твердотільні акумулятори виявляться приблизно вдвічі компактнішими.

Галузь автовиробництва вже давно будує великі плани на твердотільні АКБ, але у них є великий недолік – схильність металу до зростання дендритів, голчастих кристалів або «металевих вусів», які розвиваються на аноді батареї під час зарядки. Ці дендрити можуть привести до короткого замикання, в результаті чого страждають безпека та термін служби.

Дослідники Samsung стверджують, що мікрошар срібла і вуглецю допоміг зменшити товщину анода і підвищити щільність енергії до 900 Втгод/л.

«Очікується, що це багатообіцяюче дослідження допоможе стимулювати розвиток електромобілів. Розроблений командою прототип осередку дозволить електромобілю проїжджати до 800 км без підзарядки і матиме термін служби понад 1000 зарядів», – йдеться у повідомленні Samsung.

І хоча ми вже неодноразово чули подібні обіцянки від різних вчених і дослідницьких інститутів, зараз відповідну заяву зробив Samsung, який вже багато років постачає акумулятори для електромобілів та є одним зі світових лідерів у сфері споживчої електроніки. Однак поки південнокорейська компанія не дає точних прогнозів щодо того, як скоро нові батареї можна буде побачити в серійних електромобілях.

До речі, згідно звіту Bloomberg, що вийшов у грудні, за останнє десятиліття енергетична щільність літій-іонних батарей зросла приблизно втричі, а питома ціна впала з $1100 за кВтгод до $ 156, тобто у 7 разів.

REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі