Китайський автовиробник Haima має намір вкласти близько $ 100 млн в організацію виробництва автомобілів в Росії, пише газета «Коммерсант» з посиланням на гендиректора «Хайма автомобілі рус» Дуна Гоцяна. Це вже друга спроба Haima зайти на російський ринок: у 2010-2012 рр. компанія збирала свої моделі на черкесском підприємстві Derways, але потім припинила збірку через борги партнерів. Експерти, опитані газетою, не виключають, що китайський автопром сподівається зайняти нішу на російському ринку на тлі активізації економічних зв'язків з Китаєм.
Haima вже розглядала майданчика «ТагАЗа», УАЗа і черкеського Derways, але остаточно має намір визначитися з майданчиком під кінець року.
Концерн має намір реалізувати проект в чотири етапи: почати з великовузлового складання і поступово підвищувати рівень локалізації. Haima розраховує на потужність до 30 000 машин в рік (не більше 10 000 машин при утворенні СП з місцевими партнерами). В Sollers (володіє УАЗом) «Коммерсанту» розповіли, що запити про співпрацю з боку Haima надходили - втім, мова може йти про оренду потужностей УАЗа, але не про створення СП.
Haima (49% належить китайському автовиробникові FAW) була утворена в 1992 р як СП провінції Хайнань і японської Mazda. Спочатку збирала японські машини, але пізніше стала випускати автомобілі під власним брендом. Потужності Haima досягають 150 000 машин в рік. Частка виробника на ринку КНР - близько 2%.
У листопаді 2010 р модель Haima 3 в кузовах седан і хетчбек стали збирати на черкесском Derways. У 2011 р виробникові вдалося реалізувати в Росії 3100 машин. Планувався запуск і моделі Haima 2 в чотирьох комплектаціях, а до 2014 р виробництво повинне було досягти 40 000 машин. Але Derways заборгував китайській компанії $ 2 млн за машинокомплекти, і з початку 2012 зборку припинили. Крім того, представники Haima скаржилися на низьку якість збірки. Після зупинки виробництва компанія спочатку розпродувала стоки, а потім стала імпортувати машини, але продажу Haima за підсумками 2012 р звалилися на 81% до 591 машини. Китайці розраховували переглянути умови співпраці з Derways і з початку 2013 запустити збірку New Haima 3, але цього так і не відбулося. Цього року за січень - липень продано 417 автомобілів Haima.
Керівник порталу Auto-Dealer.ru Олег Дацко вважає, що відновлення виробництва в Росії зараз невигідно, враховуючи стан ринку (за сім місяців продажі легкових автомобілів і LCV, за даними Асоціації європейського бізнесу, упали на 9,9%) і відсутність перспектив в найближчий час. Аналітик не виключив, що рішення Haima може бути пов'язано з активізацією економічних зв'язків між Китаєм і Росією. «Китайські концерни, можливо, сподіваються на особливі преференції або розраховують зайняти ніші, які можуть утворитися після потенційних санкцій в автопромі», - вважає Дацків.