Європа: Електрифікація та зміни майбутнього
Європа: Електрифікація та зміни майбутнього

Ринкові перспективи з оптимізації ступеня викидів та електричної мобільності.

 

В найближчі кілька років автомобільна промисловість продовжить стикатися із перетвореннями та змінами. Ймовірно, найбільш складним завданням буде перехід від традиційних двигунів внутрішнього згоряння до альтернативних рухових технологій.

 

  

ЄС+ЄАВТ: Нові реєстрації електричних машин

9М 2014 до 9М 2015 (тисяч)

 

Джерело: ACEA

* включаючи транспортні засоби на паливних елементах

 

Поточна ситуація

Не зважаючи на те, що ціни на паливо по всьому світу досягли небачених за останні роки мінімумів, європейські споживачі повільно опановують сегмент автомобілів, що працюють на альтернативних видах палива (AFVs). Серед цих альтернативних технологій переважають електромобілі та гібриди, частка яких на ринку зросла на 79.5% (січень-вересень минулого року), за ними йдуть гібриди, зростання частки яких становить 21.0% у порівнянні із 2014 роком. Якщо порівнювати із традиційними гібридами, клієнти, що шукають авто із нижчим рівнем викидів CO2, що автоматично означає вищий ступінь економії палива, все частіше цікавляться електромобілями та гібридами.

Ріст популярності електромобілів є не однаково рівномірним у всіх країнах ЄС. В деяких країнах вони мають набагато вищу загальну частку щорічного зростання. Якщо брати в цілому електромобілі, Норвегія  має  найвищу  частку  у ЄС+ЄАВТ, що складає 24,866 проданих авто, поряд із Великобританією, де частка продажів електромобілів до кінця вересня склала 20,966 авто. Великобританія показала значний ріст, а саме на 138.5% в абсолютному вираженні. Німеччина, найбільший національний автомобільний ринок у Європі, посіла п'яте місце з продажами 14,930 авто та знаходиться між Францією та Швецією. Багато центральноєвропейських країн зафіксували стрибки продажів в цих країнах від 500 до 900%, але здебільшого об'єми продажів, менші за 100 авто за 9 місяців 2015 року.

Гібридні автомобілі, включаючи автомобілі із напівгібридними та гібридними технологіями, представляють більшу частку ринку, але з року в рік мають менш вражаючий приріст у розмірі 29,618 авто. У сегменті гібридів в рамках ЄС-ЄАВТ продовжує лідирувати Франція, яка займає найбільшу частку ринку та має найбільший приріст у абсолютному вираженні за рік (до вересня 2015), її продажі склали 39,983 автомобілів, що свідчить про ріст на 35.2%. Німеччина, Нідерланди та Бельгія, три з шести найбільших ринків гібридів у ЄС+ЄАВТ – зараз фіксують спад продажів у порівнянні із 2014 роком. Нідерланди є лідером серед цих країн, падіння там є найбільшим (-19.5%) від 10,680 продажів авто до 8,594. Цей розрив вказує на загальну зміну в динаміці від автомобілів із напівгібридною системою до гібридів із підзарядкою від мережі з продовженням розвитку технологій.

Забігаючи наперед, очікується, що продажі ГПМ сповільняться, враховуючи вичерпання “зелених” пільг. У Великобританії, наприклад, починаючи із 2011 року, було запроваджено грант у розмірі £5,000, кількість заявників на який наближається до своєї межі у 50 000 осіб. Цілком ймовірно, що британські покупці сподіваються скористатися перевагами цієї програми до закінчення її дії. У Нідерландах уряд планує завершення подання податкових пільг на автомобілі для компаній, що спеціалізуються на авто із альтернативними видами палива. Поточна ставка податку на автомобіль складає 25%, але для ГПМ вона може бути лише 7%. У 2016 році мінімальній податок на автомобілі із рівнем викидів від 1 до 50 г/км складе 15%, в результаті чого споживачі будуть змушені платити на декілька тисяч євро на рік більше.

 

Продаж та виробництво електромобілів у Європі

У 2014 році під час піку продажів авто на альтернативних видах палива (AFVs), електромобілі були лідером із чотирма з п'яти найкращих моделей за кількістю продажів, але безперечними лідерами в загальному були ГПМ. AFVs, що коштує дешевше, все ще представляє більш складне завдання для виробників через те, що клієнти є надчутливими саме до вартості автомобіля. Взяти, наприклад, Renault Zoe EV та Renault Clio: у 2014 році Renault продав 299,787 легкових авто Clio у порівнянні із проданими Zoe - 11,004 авто. З іншого боку, лише електромобіль Tesla Model S був другим за рівнем продажів у сегменті преміальних авто. На модель Mitsubishi Outlander PHEV також припадає майже дві третини всіх продажів (33,702) Outlander в 2014 році.

Дивлячись у майбутнє, прогноз росту у європейському виробництві електромобілів передбачає успіх таких моделей, як Audi Q6 e-tron Quattro, VW Polo EV та зростаючу частку таких авто, як Tesla Model S, Nissan Leaf, Bollore Bluecar та VW e-Golf. Найбільший внесок, за оцінками експертів, до європейського росту виробництва ГПМ зроблять такі моделі, як BMW X1, Mercedes Benz C- Class та VW Golf GTE.

 

Нові постачальники електричної мобільності

Іншою яскравою плямою у виробництві електромобілів у Європі є німецька фірма StreetScooter. Вона була заснована у 2010 як відгалуження від Університету Аахена. З того часу в рамках пілотного проекту було побудовано прототип першого електромобіля для DHL та ще близько 200 автомобілів. Deutsche Post інтегрувала і придбала весь об'єкт в 2014 році, разом із технологічними та виробничими потужностями. Очікується, що щорічний об'єм продажів, сягатиме 5,000 авто, разом із тими 20,000, що призначені на відновлення поставок до флоту компанії DHL, який зараз налічує 30,000 авто. На додачу, разом із відкриттям свого CKD-заводу у Тільбурзі, Нідерланди, Tesla анонсувала “Gigafactory” та повномасштабне виробництво електромобілів у Європі.

 

Прогноз та перспективи виробництва електромобілів

Разом із зростанням популярності авто, що працюють на альтернативних видах палива, а також зростання попиту зі сторони європейського уряду, компаній та споживачів, прогноз Автофактів щодо зростання виробництва надалі лише підтверджується метою ЄС стосовно зменшення рівня CO2, що по суті вимагає від виробників, пропонувати гібридні автомобілі у рамках свого модельного ряду. Тим не менш, хоча заголовки про зростання попиту на такі автомобілі можуть переважати, загальний попит і досі обмежений. На основі відсоткового співвідношення, показники зростання виглядають вражаючими, але, тим не менш, реальні об’єми продажів залишаються низькими. Нинішнє виробництво електромобілів, ГПМ та гібридів у Європі являє собою лише 2,5% загальної частки обсягу ринку, а безперервне перетворення споживчих переваг буде необхідним, якщо вдасться зайняти дійсно велику частку ринку.

 

ЄС+ЄАВТ: Виробництво легкових електромобілів

2014 vs. 2021 (тисяч)

 

 

ЄС+ЄАВТ: Топ-5 моделей 

2014 (одиниць продажу)

Автомобіль

Одиниць продажу

Електромобіль

Mitsubishi Outlander PHEV

19,855

Ні

Nissan Leaf

15,134

Так

Renault Zoe

10,919

Так

BMW i3

8,966

Так

Tesla Model S

8,805

Так

 

 

Викиди CO2 для різних варіантів приводу

(г CO2/км)

 

Джерело: Autofacts 2015 Q4 Прогноз випуску, JATO Dynamics, erdgas-mobil.de

*) довідка транспортного засобу: бензиновий двигун (атмосферний). Витрати: 7л / 100км

**) поточне з'єднання

***) 100% регенеративний

 

 

 

 

 

 

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

Дивитися далі