Економічність електромобіля - правда чи міф?
Економічність електромобіля - правда чи міф?

Останнім часом в Україні спостерігається справжній бум електромобілів. Приріст парка цих економічних та екологічно чистих машин б’є усі рекорди, і лише станом на сьогодні у країні налічується майже 500 електрокарів.  Але чи справді електромобіль такий ідеальний, як про нього всі говорять? Це з’ясовували журналісти програми «ДжеДАЇ».

Однією з переваг володіння електромобілем є його безсумнівна вигідність. Це доводять прості розрахунки.

Ємність батареї електромобіля становить 24 кВт, або 15 кВт на годину. 1 кВт/год за найнижчим тарифом для населення коштує 0,45 грн, за найвищим – 1,47 грн.

 

Вважається, що українські водії проїжджають щороку в середньому 15000 км. Отже, залежно від тарифу, один рік їзди на електромобілі коштуватиме від 1000 до 3300 грн.

Порівняймо з традиційними транспортними засобами.

Отже, виходить, що середній річний бюджет на пальне у дизельного автомобіля становить 13,5 тис. грн, у газового - 15 тис. грн, у бензинового - більше 25 тис. грн.

ДП

А-95

ГАЗ

Електромобіль

13500

>25000

15000

1000-3300

Також недорого обійдеться і планове техобслуговування електромобіля. Кожні 30 тис. км потребують заміни тільки повітряні фільтри; кожні 50-60 тис. км – заміна охолоджувальної та гальмівної рідини.

Серед інших переваг електрокара: він їздить безшумно, дуже плавно розганяється, може підзаряджатися  під час гальмування, що дуже зручно в умовах їзди у місті.

Однак є і ряд недоліків.

Електромобіль значно дорожчий від своїх бензинових аналогів. Навіть найдешевший новий електрокар коштує як авто середнього класу. 

Заправляти електрокар треба так само часто, як і потужний бензиновий суперкар, і робити це бажано на спеціалізованих зарядних електростанціях. На щастя, таких в Україні стає дедалі більше. Однак заряджання батареї може тривати кілька годин, а від домашньої розетки електромобіль буде заряджатися 8-10 годин.  Таким чином, щоб подолати відстань, наприклад, з Києва до Львова (540 км), треба витратити майже добу. Адже середня відстань, яку може проїхати електрокар на одному заряді, - 150 км, тож зарядити машину потрібно буде аж 4 рази.

Ще один «скелет у шафі» екологічно чистої машини – акумулятор. З часом хімічний наповнювач акумулятора втрачає свої  властивості. За 2 роки батарейка  втрачає 20% своєї ємності, а при частих перепадах температур – і до 50%. Влітку батарея накопичує більше напруги, тому електромобіль може проїхати більше, взимку – менше. Все це треба враховувати, плануючи свою поїздку.

Врешті-решт, невідомо, скільки коштуватиме електромобіль на вторинному ринку, Крім того, щоб мати змогу вигідно продати свою електромашину, доведеться  також замінити зношений акумулятор на новий, але коштує він $5-10 тис., залежно від моделі.

Отже, електромобіль – це економічний транспорт, принаймні, на перший час.  Серед мінусів електромобіля є те, що він доволі дорогий, і користуватися ним  в Україні можна лише у великому місті, де є інфраструктура з електричними заправками.  

Але електромобілі з’явилися в Україні нещодавно, і лише час покаже, наскільки вигідною буде така машина в майбутньому. 

 

 

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

Дивитися далі