Fiat Chrysler: новий дім одного з найвідоміших автовиробників
Fiat Chrysler: новий дім одного з найвідоміших автовиробників

Найбільше італійське підприємство - виробник машин Fiat - залишає Італію через 115 років після заснування. У Турині відбулися збори акціонерів Fiat, на яких більшістю голосів було схвалено об'єднання з американською Chrysler. Нова компанія Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) буде зареєстрована в Нідерландах, її штаб-квартира розташується в Великобританії, основне розміщення акцій відбудеться на Нью-Йоркській фондовій біржі, додаткове - в Мілані, передає Bloomberg. 

Перший час офіс знаходитиметься в місті Слау в графстві Бершір, до кінця року планується перенести його в Лондон. Гендиректор FCA Серджіо Маркіонне планує зберегти адміністративні та інформаційно-технологічні функції в Турині. Він також обіцяв не закривати заводи в Італії і відновити на роботі 30 000 чоловік, які були відправлені у відпустки на невизначений термін. Для цього Маркіонне має намір запустити в Італії виробництво автомобілів Jeep Renegade, а також інших моделей Chrysler. 

Маркіонне також повідомив акціонерам, що планує протягом п'яти років збільшити виручку компанії до 130 млрд євро - це вдвічі більше виручки за 2013 (86 млрд євро). 

«[Гендиректор FCA Серджіо] Маркіонне не хоче відмовлятися від Італії. Він хоче, щоб FCA була глобальним гравцем... Це трохи сумно для Італії», - говорить Ерік Гордон, професор Бізнес-школи ім. Стівена Росса (входить в Мічиганський університет).

«Маркіонне потрібні «вогні Уолл-стріт» - там більше можливостей, ніж на периферії, якою став італійський ринок, погоджується Вінченцо Лонго, інвестиційний стратег IG Group в Мілані. 

Незважаючи на те що більшістю голосів злиття було схвалено, воно ще може бути зірвано. На зборах акціонерів тільки 84% проголосували за злиття, ще 8% - проти, а цього більш ніж достатньо, щоб зірвати угоду. У тих, хто проголосував проти є право протягом двох тижнів продати свої акції. Fiat викупить їх за ціною 7,727 євро за папір. Але якщо загальна сума цих виплат перевищить 500 млн євро, злиття буде зірвано. Як пояснив Маркіонне, 500 млн євро - ця сума, яку він готовий виплатити. Але у випадку, якщо угода все ж буде зірвана, Маркіонне зробить другу спробу, але злиття буде відкладене на дуже тривалий термін. Водночас акціонери, які проголосували проти об'єднання, заявили, що не хочуть виходити з капіталу Fiat, їхня позиція - це «сентиментальний» крок на знак протесту проти того, що італійська компанія через стільки років залишає батьківщину, передає Associated Press. 

Акції Fiat на закритті торгів у п'ятницю подешевшали на 1,86% на Італійській фондовій біржі до 7,11 євро, капіталізація скоротилася до 8 890 000 000 євро. 

Італійський автомобільний концерн Fiat отримав повний контроль над американською компанією Chrysler Group LLC 22 січня. Як очікується, об'єднана компанія стане сьомою в світі автомобільною корпорацією зі спільним об'ємом продажів 6 млн автомобілів. У 2013 р. Fiat і Chrysler продали в цілому близько 4,4 млн автомобілів. 

В умовах глобалізації злиття Fiat і Chrysler цілком логічне, коментує аналітик «ВТБ капіталу» Володимир Беспалов. У рамках об'єднаної структури бренди зможуть вести більш ефективну збутову, закупівельну діяльність, розробляти автомобілі на єдиній платформі, тим самим знижуючи витрати, перераховує він. Це ж дозволить скористатися відновленням зростання європейського автомобільного ринку і посилити позиції на ринку США, який хоч і відстає від китайського, але як і раніше є дуже ємним, додає Беспалов. 

Менеджмент, мабуть, розраховує спростити управління і знизити податкове навантаження, збираючись зареєструвати Fiat Chrysler Automobiles NV в Нідерландах, зауважує керівник корпоративної практики юридичної фірми Sameta Ольга Сніцерова. Ця країна вважається «податковою гаванню» і це приваблює багато міжнародних компаній, додає вона. Приміром, тут зареєстровано СП «РОСТЕХ» альянсу Renault-Nissan, яке контролює найбільшого російського автовиробника - «АвтоВАЗ».

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

Дивитися далі