Розмови про скасування спецмита і додаткового імпортного збору вселяють у потенційних покупців надії на швидке зниження цін на авто. Однак імпортери їх не поділяють. AUTO-Consulting з'ясував чому.
За приблизними розрахунками AUTO-Consulting, після скасування спецмита і додаткового імпортного збору, вартість середньостатистичного автомобіля в Україні може знизитися більше, ніж на 40 тис. грн. Однак, імпортери і дилери вважають по-іншому.
Директор департаменту Mazda компанії «Авто Інтернешнл» Юлія Сивак повідомила AUTO-Consulting про те, що не варто забувати, що мито застосовна тільки до а / м бензиновим і імпортним, з двигуном менше 2,2 л, а таких на нашому ринку близько 35% . І всього 20% - машини з двигуном від 1,6 л до 2,2 л, для яких зниження мита складе 4,31% ... Тому, на думку пані Сивак, тих, кого скасування спецмита не потішить - поки більшість.
Відносно новин про зниження податків, в «Тойота Україна» вважають, що швидше за все даних змін чекатимуть небагато (тільки ті, у кого накопичення не в гривнях і кому авто буде потрібно через 0,5-1 рік). Девальвація / ревальвація набагато сильніше впливає на попит, ніж обіцянки про зниження деяких податків.
На думку генерального директора компанії «АВТ Баварія» (офіційний імпортер BMW, MINI, дилер Rolls-Royce, ALPINA, Aston Martin) Олександра Тимофєєва, мита в нашій країні дуже легко вводяться, а ось їх скасування займає значно більше часу і щось передбачити в цьому випадку практично не реально.
У компанії «АвтоКапітал» (Mercedes-Benz) вважають, що не дивлячись на те, що вже оголосили про скасування додаткового імпортного збору з 1 січня 2016 року, а спецмита - згідно з графіком, люди не будуть стільки чекати покупки авто. Якщо у них є готівка, і, особливо - на тлі розмов про можливе різкому стрибку курсу. Тим більше, що в більшості автосалонів сьогодні йдуть на дисконти, часом дуже значні, аби був оборот.
На думку директора з маркетингу Групи компаній «АІС» Сергія Боровика, в теоретичному очікуванні деякими потенційними покупцями зниження цін на автомобілі після скасування спецмита і додаткового імпортного збору, багато перебільшено. Спецмито не стягується з авто з дизельними двигунами. А це - 35% ринку нових легкових авто! І зниження цін на них не буде.
Крім того, на бензинові авто з двигунами 1,0-1,5 л спецмито мінімальна (близько 2%) і її скасування не приведе до зниження цін на такі авто. А це - весь «лоукост» сегмент і половина середнього цінового сегмента! Також досі незрозумілі терміни скасування спецмита. Грамотні люди всі це розуміють, - вважає пан Боровик, - відповідно немає ніякого очікування майбутнього обвалу цін. Як показує практика - ціни тільки поступово зростають у міру закінчення стокових складів.
Зі скасуванням імпортного збору, на думку Сергія Боровика, ситуація ще більш заплутана і незрозуміла. Було оголошено про можливе скасування збору аж в 2016 році. Одночасно з цим СОТ заявило, що наявність такого збору не суперечить правилам СОТ. У такій ситуації Кабміну немає ніякого сенсу його скасовувати. Більше того, Укравтопром вже заявив про ініціативу введення нової імпортної 10% мита на автомобілі для захисту вітчизняних заводів. А це вже більш імовірно. Що, власне, навпаки може знову підвищити ціни.
З приводу можливого зниження цін через скасування спецмита і додаткового імпортного збору, у прес-службі Корпорації «УкрАвто» вважають, що обіцянки не завжди справджуються. З розвитком технологій та інновацій кожен новий модельний рік дає тільки збільшення ціни автомобілів. Щедрі акційні пропозиції закінчаться одночасно із залишками торішніх автомобілів. А нові поставки отримають нове ціноутворення з урахуванням, як можливих мінусів, так і можливих плюсів до роздрібної ціни.