Буде більше зарядних станцій і вживаних "Ніссан Ліф"- експерт про наслідки податкових канікул для електрокарів
Буде більше зарядних станцій і вживаних "Ніссан Ліф"- експерт про наслідки податкових канікул для електрокарів

Верховна Рада продовжила пільговий режим ввезення електромобілів. Це передбачає законопроект № 9620.

Цей законопроект "бюджетного пакету" з податковими змінами парламентарі ухвалили під ранок 23 листопада, перед голосуванням за державний бюджет.

- Без сплати податків і акцизу машини ввозитимуть ще чотири роки. Це означає, що електромобілі не подорожчають з нового року, - говорить Gazeta.ua автоексперт і директор компанії "Автоконсалтинг" Олег Омельницький.

Як продовження пільгового режиму вплине на авторинок України?

- Суттєвих змін не буде, бо режим діяв з січня цього року. Ціни залишаться на тому ж рівні. Продажі також лишаться без змін, бо вийшли на сталий рівень. Прийняття цього закону корисне торгівцям вживаними електромобілями. За підсумками 9 місяців дії пільги, найбільший зиск від звільнення сплати ПДВ та акцизу отримали саме вони. Продажі зросли на 78 відсотків. Не корисно - охочим виробляти електромобілі в Україні.

Які головні переваги цього закону?

- Переваги у тому, що збільшиться парк електромобілів і зменшиться підтримка нафтового пального. Покращиться екологічна ситуація в містах. В Україні стане більше зарядних станцій, бо їх потребуватимуть власники електромобілів.

А недоліки?

- Продовження пільгового режиму ставить хрест на спробах почати виробництво електромобілів в Україні. Це головний недолік. По-перше - імпортувати електромобіль буде дешевше, ніж купити подібне українського виробництва. По-друге - щоб розпочати виробництво електромобілів в Україні, потрібні великі інвестиції. Ніхто не стане цього робити, коли можна імпортувати машину без жодного податку з будь-якої точки світу. З діючою пільгою сьогодні можна відкрити фірму, завтра імпортувати бажану кількість електромобілів. З персоналу дві людини - директор і бухгалтер. Наступний недолік - ввезення старих машин з тих ринків, де вони непотрібні. Країна поступово ставатиме звалищем електромобілів. Перетвориться на місце утилізації автомобілів з розвинених країн.

Продажі також лишаться без змін, бо вийшли на сталий рівень

Як вплине на державний бюджет продовження пільгового режиму?

- Загалом ніяк. Оскільки український ринок електромобілів малий, скасування ПДВ і акцизу в масштабах країни неістотне. Це крапля в морі.

Якого віку і яких марок авто найбільше імпортуватимуть?

- Тут ситуація також залишиться незмінною. Вік автівок не перевищує 5 років. Старт масового випуску електромобілів в усьому світі почався 2013 року, коли на ринок вийшов японський Nissan Leaf. Його поставки зараз складають 70 відсотків від загальної кількості ввезених машин. Далі - німецький BMW i3 і американська Tesla Model S. Ця пропорція збережеться.

Минулого тижня Верховна Рада прийняла у другому читанні закони №8487 і №8488, які знижують акциз на ввезення нових та вживаних автомобілів. Приводом до прийняття став мітинг євробляхерів 7-8 листопада в урядовому кварталі. Страйкарі вимагали прибрати коефіцієнт віку в формулі розрахунку акцизу. Нові закони мали задовольнити вимоги євробляхерів і зробити розмитнення автомобілів доступним.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

Дивитися далі