Британські вчені обіцяють збільшити запас ходу електромобілів в 5 разів
Британські вчені обіцяють збільшити запас ходу електромобілів в 5 разів

Хіміки Кембриджського університету оголосили про прорив в області розробки літій-кисневих АКБ. У порівнянні з літій-іонними вони у 5 разів легші і запасають у 10 разів більше енергії.                                                                                                                             

Низький запас ходу сучасних електромобілів - один з їхніх ключових недоліків. Навіть володіючи великим номінальним запасом ходу, моделі Tesla, за умови агресивної манери водіння і низьких температур, занадто швидко витрачають енергію, їхати далеко від зарядної станції на них не рекомендується. Щоб забезпечити автономність співставну з традиційними автомобілями, електромобілям потрібна радикально більш ємна батарея. Саме це завдання вдалося вирішити британським ученим з Кембриджу.

Їх батарея на основі гідроксиду літію та електродів з графіту має приблизно у 10 разів більшу ємність, ніж літій-іонна батарея схожих розмірів. На додачу вона у 5 разів легша, а за умови серійного виробництва буде уп'ятеро дешевшою.

Мрія? Революція? На жаль немає. Як зізнається керівник групи розробників нової АКБ, професор Клер Грей, на доведення їх винаходу до промислової кондиції може знадобитися 10 років.

Враховуючи феноменальну ємність і низьку масу, літій-киснева АКБ дуже довго заряджається, поводиться не завжди стабільно і взагалі потребує доопрацювання. По суті, саме неможливість миттєво поповнити запас енергії гальмує широке поширення електромобілів, нікому не хочеться просиджувати години на зарядних станціях, та й так звана експрес-зарядка вимагає часу, що витрачається на ланч - не менше 20 хвилин.

Проте досягнутий прогрес фахівців з Кембриджу виглядає багатообіцяючим. Згадаймо, що перший літій-іонний акумулятор з'явився не так давно - в 1991 році, але сьогодні цей пристрій живить мільярди побутових пристроїв, від смартфонів до електромобілів.

 

Автор: Прес-служба Федерації
REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

Дивитися далі