Аналітик інвестбанку Morgan Stanley Адам Йонас (Adam Jonas) дав потенційну оцінку Tesla Mobility - підрозділу Tesla, яке займеться створенням флоту безпілотних автомобілів для спільного використання, але поки не сформувалося як бізнес.
Розрахунок вартості бізнесу, якого ще немає, відображає стагнацію Tesla в сфері автономних автомобілів, а також прогрес, якого досягли інші компанії, як Waymo і GM Cruise, пояснили в Morgan Stanley.
Tesla надає «надзвичайно мало» деталей про те, як спільна автономія (shared autonomy) може існувати як самостійна бізнес-модель, в той час як Waymo і GM Cruise стають все більш помітними гравцями, у яких є конкретні цілі щодо розвитку бізнесу, пише Йонас .
У той же час Morgan Stanley очікує, що саме Tesla перша візьме на себе ініціативу розвитку спільного використання безпілотних автомобілів і до 2030 року у неї буде більше таких машин в парку, ніж у Waymo. Однак потім Waymo перехопить лідерство завдяки більш стійкої бізнес-моделі і до 2040 року досягне $ 724 млрд виторгу і $ 92 млрд операційного прибутку, розраховує Йонас.
Голова Tesla Ілон Маск розповів про ідею спільного використання автономних автомобілів влітку 2016 року. Власники електрокарів зможуть здавати свої машини в оренду таксі-сервісів і заробляти на цьому, поки працюють на основній роботі або відпочивають, говорив тоді Маск.
У травні 2018 року Маск говорив, що автомобілі Tesla можуть стати повністю автономними до кінця року, але прогнозувати точні терміни запуску складно через необхідність дочекатися схвалення регулюючих органів.