Автопром попросять залишитися
Автопром попросять залишитися

Як стало відомо "Комерсант", уряд готовий допомогти іноземним автоконцернам, локалізувати виробництво в Росії. Мінекономіки може вже влітку внести в формулу, за якою визначається рівень локалізації, коефіцієнт, що враховує коливання курсу рубля. Через різку девальвацію національної валюти ряд автоконцернів зіткнувся з тим, що їх рівень локалізації помітно впав, через це вони можуть позбутися права на безмитне ввезення автокомпонентів. За даними "Комерсант", автопром просив внести такі правки ще наприкінці 2014 року, але розглядати зміни уряд почав лише після того, як з російського ринку в березні пішов перший великий автовиробник - американська GM.

Уряд готує новий механізм підтримки автоконцернів з локалізованим в РФ виробництвом, розповіли "Комерсант" кілька джерел на ринку. У Мінекономіки підтвердили, що йде підготовка змін до наказу міністерства про промсборке, які дозволять "знизити негативний вплив кризових явищ в економіці на російський автопром". Вони торкнуться більше ніж 70 компаній - як автоконцернів, провідних збірку в РФ по 166-ї постанови уряду від 2005 року, так і виробників автокомпонентів, які ввозять деталі з митом 0-5% по 566-ї постанови від 2006 року. Прийняти поправки планують до кінця другого - початку третього кварталу.

"2009 рік може здатися квіточками"

У Мінекономіки не пояснили суть змін, але джерела "Комерсант", знайомі з ситуацією, кажуть, що мова йде про введення в формулу, за якою вважається рівень локалізації виробництва, коефіцієнта, який нівелює валютні ризики. Зараз рівень залежить від митної вартості імпортних автокомпонентів і загальної вартості вироблених транспортних засобів без урахування податків. За зобов'язаннями за промсборке виробники повинні досягати щороку певного рівня локалізації, а до 2020 року дійти до 60%.

У 2005 році середньорічний курс долара становив 28,78 руб., Євро - 34,19 руб. На 1 травня 2015 долар коштував 51,12 руб., Євро - 57,16 руб. У рублевому вираженні вартість імпортних компонентів зросла, рівень локалізації впав, хоча з технічної точки зору частка імпортних комплектуючих практично не змінилася. Джерела "Комерсант" кажуть, що зараз розглядаються кілька варіантів зміни формули, один з них припускає, що коефіцієнтом введуть курсову різницю з моменту підписання угод з автоконцернами.

«Російський ринок для нас - це головний біль»

Компанія Volvo оголосила про зниження вартості на моделі S60, S80 і V40 Cross Country. Крім того, планується надати знижку близько 200 тис. руб. покупцям ХС60 і ХС70.

Якщо не зробити поправки, концерни можуть не виконати зобов'язання по локалізації та позбутися безмитного імпорту компонентів. Мита на ввезення автомобілів та їх частин поза промсборки досягають 15%. За останніми даними, у Ford Sollers (заводи в Єлабузі, Всеволожську і Набережних Челнах) рівень локалізації - 40%, у Volkswagen Group (виробництво в Калузі) - 42%, у московського "Renault Росія" - 75%, а на петербурзькому заводі Nissan - 39%. За даними "Комерсант", у грудні 2014 року, на піку падіння рубля, виробники зверталися в Мінпромторг з ідеєю врахувати курсові різниці у формулі, але реакції не було. У Мінпромторгу від коментарів відмовилися, пославшись на те, що це тема Мінекономіки.

Валютні коливання на тлі падіння попиту на автомобілі вже в 2014 році привели до значного переділу ринку. В кінці року різка девальвація рубля викликала стрибок попиту: населення избавлялось від рублевих накопичень, купивши в грудні 270,65 тис. Машин - на 2,4% більше, ніж роком раніше (дані Асоціації європейського бізнесу). На початку 2015 ринок впав: у березні продажі впали на 42,5%, до 139,9 тис. Машин. Зниження попиту найбільш помітно позначилося на іноземних брендах, вкрай залежать від імпорту і вимушених різко піднімати ціни. За даними PricewaterhouseCoopers, з вересня 2014 по січень 2015 Ford підвищив ціни на 45%, GM піднімала вартість Chevrolet на 52%. В результаті в березні GM, роками успішно локалізувати виробництво в РФ, взагалі пішла з ринку: її продажу тут в 2014 році впали на 26,4%, до 189,5 тис. Машин.

У представництві канадського виробника автокомпонентів Magna (заводи в Калузькій області, Петербурзі та Нижньому Новгороді) заявили, що підтримують зміни, оскільки залежать від імпорту. Інші учасники угод по промзбірку відмовилися від офіційних коментарів до остаточного рішення, хоча неофіційно ідею підтримують. Сергій Литвиненко з PricewaterhouseCoopers відзначає, що таке послаблення було б розумним: в інтересах держави не позбавити виробника пільг, а зробити так, щоб і в кризу компанія залишилася на ринку, простимулювавши її до локалізації. Скасування безмитного ввезення компонентів зробила б локальне виробництво невигідним, оскільки вплинула б на кінцеву ціну продукту, вважає він.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

Дивитися далі