У вирі планетарного авторинку 2015-2016
У вирі планетарного авторинку 2015-2016

Післякризові 2015-2016 роки спеціалісти та експерти у сфері автобізнесу визначили як досить вдалі. Особливо це помітно у Сполучених Штатах Америки. Зменшення кредитних ставок на споживчому ринку, ставок банківських кредитів для населення та промисловості спричинило справжній бум росту доходів населення та посприяло скороченню безробіття.

США – основа світового авторинку

2015 рік став для США найбільш продуктивним роком за рівнем продажів автомобілів. Важливим фактором стало зменшення вартості бензину. Протягом року було продано 17,47 млн. автомобілів – це є рекордом для економіки Сполучених Штатів.

Лідерами американської автопромисловості зі збуту у 2015 році традиційно стали General Motors (GM), Ford та Chrysler. Вони завжди були і є незмінною трійцею, що знаходиться на вершині автомобільної промисловості Сполучених Штатів. Особливо це стосується Fiat-Chrysler, яким володіє італійський концерн Fiat. Його доля в американському ринку автомобілів складає аж 7,3 %.

У Сполучених Штатах зберігається попит на автомобілі провідного лідера світової автопромисловості – концерну Toyota. У 2015-2016 роках показники продажів його автомобілів рухаються догори. У 2015 році потужний німецький виробник Volkswagen скоротив свої продажі у Сполучених Штатах майже на 5%. Аналітики зазначають, що це падіння було спричинене недостатньо якісною маркетинговою стратегією. Але відомий німецький виробник Daimler компенсував на американському ринку німецьке представництво автомобілів, продавши у 2015 році більш, ніж 380 тис. автомобілів.

Показники збуту американських автомобілів зросли і у 2016 році, незважаючи на падіння і кризу бразильського автопрому.  Але Сполучені Штати легко компенсували це падіння. За даними GoodCarBadCar, у 2016 році в США було продано 17,5 мільйона нових легкових автомобілів, що на 0,3% більше ніж у 2015 році. Оскільки витрати на утримання автомобіля у США досить низькі, то експерти прогнозують збільшення попиту населення на нові авто й надалі.

Джерело: GoodCarBadCar, Automotive News Data Center

Євроринок – інновації та прогрес

У 2015 році у Сполучених Штатах виник скандал.  Німецький виробник, один зі світових лідерів з виробництва автомобілів, опинився під підозрою американських експертів щодо правильності показників шкідливих викидів у програмному забезпеченні комп’ютера автомобіля. Експерти стверджували, що показники були занижені. У результаті на Volkswagen був накладений великий штраф, який підірвав статус компанії на американському ринку.

Станом на 2015 рік доля Volkswagen на ринку США сягала 5%. А його доля на ринку продажу у Європі – майже 40%. Дизельгейт, так назвали цю неприємну для німців історію, вже перекинувся на європейський ринок, де юристи міцно взялися за автогіганта.

Проте Volkswagen  зумів підняти продажі у себе на батьківщині. Його доля ринку виросла у 2015 році майже на 4,5%. А у 2016 році фортуна була прихильною до Volkswagen. Компанія стала номером 1 у світі за об’ємами реалізації автомобілів. Це досягнення – найзначніше за всю історію автогіганта. Як коментують експерти, Volkswagen показав, що сила бренду вище дріб’язкових скандалів.

У цілому, автомобільний ринок Європи 2015-2016 років прогресує. Незважаючи на штормові хвилі, які бушують над Volkswagen, німецькі автовиробники впевнено лідирують на багатьох ринках світу. У самій Німеччині виробництво легкових автомобілів зросло до 5,7 млн. одиниць. Більшість вироблених автомобілів йде на експорт до країн Європейського Союзу. У 2015 році продажі виросли майже на 10%. У першу чергу, завдяки таким успішним країнам, як Великобританія, Іспанія, Франція, Нідерланди.

Експерти стверджують, що євроринок автомобілів переживає своєрідне відродження. За даними Асоціації Європейських Виробників Автомобілів (ACEA), у 2015 році в ЄС (28) зареєстровано понад 13,7 млн., а в 2016 році – понад 14,6 млн. нових легкових автомобілів.

Післякризові явища у Європі відступили. Відтак, повним ходом інвестується виробництво нових марок автомобілів, набирає оберти виробництво електромобілів, створюється інфраструктура для поширення цього неминучого брендового явища в автомобільному виробництві Європи.

Джерело: European Automobile Manufacturers Association, Blogging with passion automobiles, Car Sales Statistics, Jato

Китай. Безмежні можливості автобізнесу

Останніми роками Китай є основним ринком практично для усіх головних світових автомобільних гравців. При цьому країна контролює близько 27% світових продажів та впевнено займає першу стрічку, витісняючи США на другу позицію, починаючи з 2009 року.

Майже п’ята частина населення земної кулі формує світове замовлення на виробництво автомобілів. Це вражає. За даними China Association of Automotive Manufacturers (CAAM), у 2016 році в Китаї продано понад 22,1 млн. нових автомобілів, що на 4,5% більше ніж у 2015 році. Китайський ринок автомобілів виріс майже на 17,6% лише за останні три роки. Основним «заохочувачем» населення Китаю стали пільги на придбання малолітражок, об’ємом до 1,6 см. куб.

Джерело: China Association of Automotive Manufacturers (CAAM)

Тихоокеансько-Азійський рух

Для Тихоокеансько-Азійського ринку 2016-й був роком переходу від нестабільності продаж до зростання збуту автомобілів. Експерти прогнозують подальше зростання авторинків Таїланду, Індонезії, Індії. У цих країнах останнім часом стимулюють зниження кредитних ставок на продукцію автомобілебудування, що незмінно позитивно вплине на активізацію продажів.

Третій за величиною ринок реалізації автомобілів – японський авторинок. У 2016 році там придбали 4,1 млн. автомобілів. Лідером японського ринку, звісно, є Toyota. До речі, її сукупне виробництво тільки за 2015 рік склало майже 10 млн. автомобілів

Кризові ринки

Російський ринок автомобілів за 2015 рік знизився майже на 36%. За даними Асоціації європейського бізнесу АЕВ, у 2016 році в Росії продано 1,4 мільйона нових легкових і легких комерційних автомобілів, що на 11% менше, ніж у 2015 році. Це суттєвий показник, що був спричинений політичною та економічною кризою. Продажі відомої російської марки на ринку – Лади – впали на 31 відсоток. Знизилися продажі й інших відомих та популярних на ринку Росії автомобілів. Це Kia, Hyundai, Renault і навіть Toyota. 2016 рік для російського ринку автомобілів – це рік спроб стабілізувати ринок.

В Україні вперше за чотири роки продажі показали зростання, причому позитивна динаміка спостерігалася в кожному місяці. Так, за даними AUTO-Consulting, у 2016 році в Україні продано 64,4 тисячі нових легкових автомобілів, що на 39% більше за показники 2015 року. Втім, ці цифри не є показовими, враховуючи низьку порівнювальну базу, адже потенціал українського авторинку в 10 разів більше. Однак, щоб відновити його потужність, знадобляться великі зусилля, як інвестиційні, так і урядові. При цьому прогнози досить стримані, зважаючи на нестабільність економічних та законотворчих факторів. За умови зростання економіки та доходів населення – цього року продажі можуть зрости до 25%, сягнувши позначки у 80 тисяч автомобілів.

Голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко прогнозує зростання продажів нових авто 32-38%, відзначаючи, що якщо зростання продажів складе 53-55%, то Україна подолає «фатальну планку» 100 000 нових авто.


Джерело: «AUTO-Consulting»   

Дорогу електрокарам!

Чого чекати від світових автолідерів найближчим часом? На думку експертів маркетингового інституту Autodata, кардинальних змін у світі не очікується. Буде тривати стабілізація ринків та їх зростання завдяки провідним світовим країнам-виробникам. Відомі бренди автомобільної промисловості Сполучених Штатів, Китаю, Європейського Союзу, Японії збережуть тенденції росту автомобільних ринків.

Основним двигуном трансформації ринку в цілому є його вектор до виробництва та продажу екологічно чистих моделей. Ця тенденція ринку неухильно зростає та поширюється світом. Вкладаються великі інвестиції в новітні розробки, напрямок яких – альтернативні джерела енергії для живлення автомобілів.

Багато автовиробників вже створили ринки продажу екологічно чистих транспортних моделей. А серед населення зародився твердий попит на новітні електрокари та гібридні авто. Все частіше вони застосовуються як практичний транспорт для технологічних потреб міста, перебувають на службі поліції, застосовуються в медицині тощо.

2015-й був роком, коли тільки намітилися тенденції зростання ринку екологічно чистих транспортних засобів. А вже 2016-й став роком стабільного попиту на новітні вироби. При цьому Азія є прогресивним формувачем майбутнього світового автопрому. Ринок Азії, а відтак Китай, є тим ринком, який буде впливати на виробників автомобілів з усього світу.

У 2016 році Китай став світовим лідером по реалізації електромобілів. Експерти прогнозують, що електрокари стануть по-справжньому популярні, коли будуть коштувати близько 30 тис. доларів, а запас їхнього ходу буде становити не менш, ніж 320 км.

Китай займає лідерські позиції у просуванні новітніх технологій на свій ринок та швидко реагує на технічні новинки світових автомобільних організацій, що впроваджують нові виробничі технології. Вже зараз у Китаї на дорогах налічується близько 700 тис. електромобілів. І їх число зростає з кожним днем.

Більше того, на електротягу переводять майже весь міський транспорт. Зростає доля виробництва екологічно чистих автомобілів у загальному обсязі виробництва країни. Те саме можна спостерігати у Сполучених Штатах, Європейському Союзі, Японії – там, де вкладаються кошти в розвиток транспорту майбутнього. Аналітики ринку автомобілів стверджують, що через десять-дванадцять років бензинові та дизельні двигуни стануть «ретро» двигунами.

Що ж до України, ринок нових та б/у електрокарів за 2016 рік зріс на 155% і на 550% відповідно, зазначає AUTO-Consulting. І хоча абсолютні цифри не можуть конкурувати з ринком європейських країн, курс на популяризацію електромобілів узято. Було скасовановвізне мито на електромобілі, активно поширюється електромобільна інфраструктура. Крім того, Рада має намір скасувати ще й ПДВ при покупці електромобілів, що, зі свого боку, зробить покупку «зелених» автівок більш доступною для українців.

Нові автомобільні тенденції

У 2017 році на світовому ринку будуть представлені автомобілі з новими тенденціями дизайну, облаштування, електронного вдосконалення. Наприклад, розробляються нові форми кузова автомобіля, новітній тип його оформлення. Вдосконалюється інтер’єр  нових моделей, де присутні нові покриття крісел, нове оздоблення та ергономічні властивості салону.

Передові світові виробники планують випуск автомобілів з новими матеріалами, які застосовуються для виготовлення кузовних деталей. Це нові види алюмінієвих, магнієвих та титанових сплавів. Буде застосовуватись вуглецево-пластикова технологія виготовлення відповідальних вузлів автомобіля. В автомобілебудуванні все частіше втілюються технології авіаційної промисловості, нові космічні технології.

Проводяться науково-пошукові роботи по втіленню нових видів палива, зокрема водню. Так, General Motors і Honda оголосили про створення спільного підприємства з розробки паливних елементів. Крім того, зазнають змін електронне та освітлювальне обладнання. Воно стане набагато ефективнішим і безпечнішим для дорожнього трафіку. Крім того, з’являються автомобілі, що керуються за допомогою кібернетичного обладнання.

Так, це майбутнє. Але майбутнє вже дуже близьке та досяжне. Світовий автопром впевнено рухається у висхідному тренді. Нове, екологічне, зручне – такий девіз для тих, хто на самому вістрі авторинку світу.

 

 

Матеріал підготовлено за даними Autodata, Automotive News Data Center, IHS Automotive, GoodCarBadCar, European Automobile Manufacturers Association, Blogging with passion automobiles, Car Sales Statistics, Jato, China Association of Automotive Manufacturers (CAAM), AUTO-Consulting, Асоціації європейського бізнесу АЕВ.

 

 

Автор: Прес-служба ФРА
REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі