Нещодавно в Єдиному реєстрі державний судових рішень з’явилось рішення Верховного Суду України, яке безперечне може бути досить цікавим для всіх роботодавців країни
1 березня 2016 року в справі №21-6126а15 Верховний Суд України дійшов висновку:
Про відсутність підстав для нарахування і сплати податку з доходів фізичних осіб та єдиного соціального внеску мобілізованим працівникам, оскільки компенсаційні виплати з бюджету у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період звільнені від нарахування зазначених платежів.
Декілька фактів з історії питання:
Обов’язок держави перед роботодавцями щодо здійснення компенсаційних виплат, виник з 08.06.2014 р., моменту набуття чинності Закону України «Про внесення змін д деяких законодавчих актів України щодо удосконалення оборонно-мобіліз
Зазначена компенсація призначалась та поширювалась на громадян України, які починаючи з 18 березня 2014 року були призвані на військову службу відповідно до Указу Президента України від 17 березня 2014 року № 303 «Про часткову мобілізацію», затвердженого Законом України від 17 березня 2014 року № 1126-VII «Про затвердження Указу Президента України «Про часткову мобілізацію».
Досить чітко діюче законодавство України врегульовувало і питання оподаткування доходів мобілізованих працівників зазначаючи, що:
доходи мобілізованих працівників не включають в себе суму грошової допомоги, що надається таким особам у зв’язку з мобілізацією та компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку (абз. и підп. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 ПКУ та ч.7 ст. 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язк
Розвиток подій або як через бездіяльність Кабінету Міністрів України та не вміння Державної фіскальної служби України читати закони бізнес втрачає дорогоцінний час та ресурси
Здавалося б законодавство абсолютно чітко врегулювало всі технічно-процеду
Проте, Державна фіскальна служба України відповідаючи на звернення ВАТ «Полтавський гірничо-збагачув
По-перше, компенсаційні виплати мобілізованим особам ДФСУ з одній їй, ДФС, відомих причин віднесла до гарантійних виплат, що входять до складу додаткової заробітної плати. А по-друге, зазначила, що у зв’язку з відсутністю порядку відшкодування компенсаційних виплат з бюджету, який мав розробити Кабмін, сума такого середнього заробітку є базою нарахування податку з доходів фізичних осіб та єдиного соціального внеску, а тому податковий агент має виконати усі встановлені Податковим Кодексом України та Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язк
Результат захисту своїх прав ВАТ «Полтавський ГЗК»
Через 1,5 роки судової тяганини з ДФС України Верховний Суд України, дослідивши всю доказову базу по справі, врахувавши, що Кабінет Міністрів України із запізненням прийняв постанову №105 від 04.03.2015 р., якою визначив Порядок виплати компенсації підприємствам, установам, оргаізаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на строкову військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, прийняв рішення на користь ВАТ «Полтавський ГЗК» щодо відсутності підстав для нарахування і сплати податку з доходів фізичних осіб та єдиного соціального внеску мобілізованим працівникам, оскільки компенсаційні виплати з бюджету у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період звільнені від нарахування зазначених платежів. Дане рішення є остаточним та не підлягає оскарженню.