Конкурентна боротьба учасників автомобільної галузі виходить на новий рівень.
Мова вже не йде про кількість вироблених чи проданих автомобілів. Вирішальним фактором, що відрізнятиме лідерів від аутсайдерів, стане програмне забезпечення автомобілів.
Таку думку висловила аналітична компанія McKinsey.
Ми схильні з цим погодитися. І ось чому:
Користувачі прагнуть ще більше інноваційних рішень у своєму автомобілі. А безпечні системи безпілотного керування та вдосконалені системи допомоги водію (ADAS) вимагають складнішого програмного забезпечення.
Клієнти хочуть отримувати миттєвий доступ до послуг. Щоб забезпечити максимально швидку взаємодію з користувачем, важливо мати високопродуктивні та якісні автомобільні мережі для оновлення програмного забезпечення over-the-air (OTA).
Автовиробники активно розширюють модельний ряд електромобілів. Це означає, що необхідно використовувати складне програмне забезпечення для управління акумуляторами та технологій зарядки.
Попит на каршерінг зростає. І це вимагатиме кращих технологій доступу до автомобілів через мобільні додатки.
Тож як трансформуватиметься автопромисловість під впливом еволюції програмного забезпечення? Ось десять припущень експертів McKinsey щодо розвитку автомобільної галузі в майбутньому.
Гіпотеза 1: Централізована архітектура автомобільної електроніки
Для швидкості розробки програмного забезпечення, гарантування високоякісного завантаження по бездротовій мережі, автомобільним компаніям необхідно забезпечити консолідацію усіх рішень. Тому архітектура автомобільної електроніки в перспективі стане більш централізованою.
Гіпотеза 2: Програмне забезпечення автомобілів подібне до застосунків побутової електроніки.
Архітектура програмного забезпечення автомобілів відійде від інтегрованих, вбудованих систем. Замість 50 -100 спеціалізованих електронних блоків управління, кожен зі своїми власними вбудованими додатками, ми побачимо горизонтально інтегровані програмні стеки. Вони будуть містити ІТ-компоненти та процеси подібні до тих, що використовуються у сучасних застосунках побутової електроніки (наприклад, смартфонах) або хмарних технологіях.
Гіпотеза 3: Бездротове оновлення програмного забезпечення транспортного засобу
У майбутньому власники автомобілів зможуть підвищити продуктивність транспортних засобів, їхню безпеку та передачу даних. Оновлення програмного забезпечення автомобіля буде настільки ж простим, як і оновлення додатків на смартфонах.
Гіпотеза 4: Обмеження відмінностей в технологічних рішеннях.
Технологічні рішення в програмному забезпеченні автомобілів будуть універсальними для більшості країн світу. Відрізнятись буде тільки Китай, який функціонуватиме як окрема технологічна екосистема.
Гіпотеза 5: Нові конкуренти автоіндустрії.
Автомобільна галузь зазнає конкуренції з боку ІТ-виробників, які займатимуть свою нішу в ланцюжку створення вартості. Чітке розділення апаратного та програмного забезпечення дозволяє суб’єктам у цих областях відчувати себе повноцінними членами автомобільного ринку.
Гіпотеза 6: Трансформація традиційних ланцюжків створення вартості.
Оскільки жоден учасник ринку не зможе самостійно вирішити технічні та комерційні проблеми, розвиватимуться альянси та партнерства у вирішенні технологічних питань. Спільні підприємства та інвестиції допоможуть розподілити ризики при розробці продукту чи отримати досвід від компанії-партнера.
Гіпотеза 7: Консолідація технологій.
Відбуватиметься консолідація апаратного та прикладного програмного забезпечення, що сприятиме охопленню більшої кількості пристроїв та зменшення ціни на продукт. Найбільша консолідація очікується в інформаційно-розважальному сегменті та в області автономного керування.
Гіпотеза 8: Постійний дохід від новітніх технологій.
Постійне вдосконалення програмного забезпечення створить можливість розробки нових додатків, які можна буде монетизувати. Частка доходу виробників програмного забезпечення зростатиме. Адже, навіть, після покупки автомобіля можна буде «розблоковувати» ті чи інші функції в авто.
Гіпотеза 9: Окупність Інвестицій в наступних поколіннях.
Втілення новітніх технологій в автомобілях та розробка програмного забезпечення потребує значних інвестицій уже зараз. Окупність від інвестицій буде лише в наступних поколіннях.
Гіпотеза 10: Інвестиції в талант.
Автопромисловість потребуватиме розробки та обслуговування програмного забезпечення починаючи з етапу R&D до після продажного обслуговування. Тому компаніям доведеться вкладати кошти в розвиток талантів для розробки та збереження нового програмного забезпечення.
Під тиском цифрових трансформацій, автомобільним компаніям потрібно приймати відповідні стратегічні рішення уже зараз. В першу чергу, створити умови для прибутку. Таку «подушку безпеки» автопромисловість може забезпечити через втілення нових сервісів з можливостями монетизації для наявного парку. По-друге, компаніям необхідно інвестувати в трансформацію бізнесу. Для цього необхідно:
Технологічний прогрес ставить перед автомобільною промисловістю нові виклики. Задля забезпечення якісного переходу до екосистеми програмного забезпечення автомобільній галузі необхідно опиратись на розвиток технологій, бути конкурентоспроможними та приймати зважені комерційні рішення. Враховуючи швидку динаміку змін, неможливо рухатись поодинці. Автомобільні компанії повинні прийняти виклики, брати відповідальність та трансформувати автомобільний ринок разом, інвестуючи у майбутнє. І щоб вистояти, змінюватись необхідно уже сьогодні.