25 січня 2021 року у Верховній Раді України зареєстровано проєкти Законів № 4643-д “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо справляння податків і зборів, інших обов’язкових платежів, об'єктом оподаткування якими є транспортні засоби” та № 4644-д “Про внесення змін до Митного кодексу України щодо тимчасового спрощення митного оформлення транспортних засобів, ввезених на митну територію України”. Вже традиційно під егідою «вирішити питання раз і назавжди» запропоновані особливі умови митного оформлення вживаних транспортних засобів на іноземній реєстрації.
Законопроєкти №4643-д та №4644-д від 25.01.2021 - це намагання в четвертий раз змусити користувачів автомобілів на іноземній реєстрації провести їх митне оформлення і звільнити їх від сплати штрафів за порушення митних правил.
Проектами законів передбачено здійснення митного оформлення транспортних засобів, які ввезені в Україну до 31 грудня 2020 року з порушенням митних правил (товарні позиції 8702, 8703, 8704 (загальною масою до 3,5 тони), 8711, та 8716 згідно з УКТ ЗЕД). Власники таких транспортних засобів щодо яких не дотримані строки та умови (вимоги) митних режимів тимчасового ввезення або транзиту повинні будуть сплатити символічну суму акцизного податку і податку на додану вартість, який нараховується на суму акцизу та штраф у розмірі 8500 гривень. Це значно менше сум податків сплачених такими ж користувачами «євроблях» у 2018-2019 роках.
У випадку прийняття законопроєктів пів року (а саме такий термін митного оформлення «євроблях») ввозити нові легкові автомобілі буде економічно не вигідно, - для чого сплачувати мито, акцизний податок та ПДВ, якщо можна сплатити символічну суму при ввезенні автомобіля, що був у користуванні.
Такі законодавчі ініціативи можуть спричинити обурення в суспільстві, адже власники «євроблях», які повірили державі та провели митне оформлення у пільговий період (листопад 2018 - березень 2019) будуть вважати себе ошуканими через значно менші суми податків, які сплатять такі ж користувачі автомобілів на іноземній реєстрації.
Зазначимо, що жодна цивілізована держава світу не допустить ведення торгів з тими, хто намагається ухилитися від сплати встановлених податків, підриваючи податкову систему та інститут самої держави. Федерація роботодавців автомобільної галузі проти прийняття законопроєктів №4643-д та №4644-д та чергового потурання власникам нерозмитнених авто на іноземній реєстрації. Ймовірно, тільки при запровадженні санкцій за недотримання норм чинного законодавства можна врегулювати ситуацію із вживаними європейськими авто на українських дорогах.
Вадима Ігнатова можна назвати адептом електромобільності, який відстоював еколог... Читать далее
Продажі електромобілів зростуть втричі до 2025 року. Але цього все ще недостатнь... Читать далее
Мировой автопром лихорадит уже второй год подряд. Сначала из-за Пандемия Covid-1... Читать далее