Блиц-опрос эксперта по транспортным инновациям в Офисе реформ при МИУ Марины Кытиной
Блиц-опрос эксперта по транспортным инновациям в Офисе реформ при МИУ Марины Кытиной

Робота - покликання чи необхідність

- Марино, як давно ви працюєте в Міністерстві інфраструктури України і з чого починали свою професійну діяльність?

- Робота – це однозначно покликання! Принаймні для мене. Я можу відверто сказати, що я дуже щаслива, що мені не потрібно “ходити” на роботу – це значна частина мого життя, яку я з радістю проживаю. В МІУ я трохи більше року, починала з максималізму, що за день-два можна все написати, підписати, змінити і т.д.) але є свої процеси, своя структура з якою я вже знайшла спільну мову)

- Яким чином опинилися в електромобільній спільноті?

- Після того, як я самостійно забрала свій Leafз Одеси, зняла все це на відео та виклала його в інтернет, мій тріп з пригодами побачили більш, ніж 350 тис людей, було багато перепостів та коментарів, як дівчина, самостійно, вперше доїхала на електрокарі до Києва за 22 (!) години. Після цього мене почали запрошувати на інтерв’ю, на різні пробіги електрокарами та інші заходи, що пов’язані з електромобільністю. А після того, як я взяла участь в акції #ніПДВнаповітря, я потрапила до чудової команди у МІУ)

- Які проекти зараз, на Вашу думку, є найбільш реальними для втілення у життя в Офісі реформ при МІУ?

- Зараз працюємо над реєстром операторів електрозарядних станцій, хоча не всі оператори погоджуються надавати дані - не хочуть втручання у регуляцію процесу.- Яка роль і вклад Єврокомісії в підтримці екологічного транспорту в Україні?

- Зелена Угода, основними завданнями якої є можливість створення національної мережі ЕЗС, надання податкових пільг перезвізникам, що використовують електротранспорт, впровадження механізму економічного стимулювання перевізників для зменшення викидів забруднюючих речовин та парникових газів.

- З якими асоціаціями(організаціями) ще ви співпрацюєте і які плани щодо електромобільного майбутнього маєте?

- Працюємо майже з усією електромобільною спільнотою, дуже часто перетинаємося з електромобільною асоціацією EV-UA. Щодо майбутнього, не повірите, дійсно бачу Україну електромобільною! Бачу тихі вулиці з чистим повітрям! Бачу парковки із ЕЗС. Лише громадський електричний транспорт. Та велику кількість персонального транспорту у спеціально відведених місцях.

Україна і електромобілі

- Ви вірите в електромобільне майбутнє України?

- Звичайно! Не дарма ми з перших авто в Україні займаємо провідні місця у світі за темпами розвитку.

- Чому, на Вашу думку, електрокари мають шалений успіх, незважаючи на упередження про шкідливість використаних акумуляторних батарей та виробництва самої електроенергії?

- Дуже багато думок на цю тему. Електрокари мають шалений успіх – тому, що люди починають думати про місце, де вони живуть (я маю на увазі планету), якщо порівняти у відсотках виробництво електроенергії у світі (не забуваючи про альтернативні способи) та нафтопродуктів, то отримаємо величезну прірву у забрудненні атмосфери.

- Чи припускаєте Ви можливість отримання субсидій та пільг в Україні на придбання електрокарів?

- На сьогоднішній день, ні. Бюджети і так ріжуться у зв’язку з пандемією.

- За останніми даними станом на 1 лютого 2020 року (за статистичними даними ФАУ, відповідно до статистики МВС України) в Україні в 2019 році було зареєстровано на 39% більше електрокарів ніж у 2018. А за перший квартал 2019 року поки є ріст 27% щодо 1 кв. 2020 року. Який Ваш прогноз динаміки ринку України на наступні 3-5 років?

У 2025 очікуємо 50 тис електрокарів.

- Які основні тенденції в вартості електромобілів у світі та в Україні? 

- Якщо ми беремо сьогодення, то ціни зараз почнуть знижуватися через економічну кризу, пов’язану із пандемією.

- Як сьогоднішня світова економічна криза та пандемія Covid-19  вплине на світовий електромобільний ринок та, зокрема, на популярність електроавто в Україні?

- Вплине на купівельну спроможність приватного транспорту, але є і позитивні моменти – можна розвивати таксі та каршерінг – послуги, альтернативні до володіння та користування персональним авто.

Елекро замість ДВЗ

- Як нам відомо, Ви є власником електрокару. Чому слід обрати електрокар, які його суттєві переваги?

- Екологія, економіка, технології, сучасність, швидкість та тренд)

- Чи може мережа «220 V» зарядити електрокар?

- Звичайно, будь який електрокар можна зарядити від звичайної розетки, це лише питання часу.

- За статистикою саме Nіssan - лідер брендів ринку електро авто в Україні і займає 42% всього ринку легкових електроавто. Які його характеристики, на Вашу думку, дозволяють бренду тримати лідерство? 

- Ні для кого не секрет, що це поєднання ціна-якість.

- Як ви оцінюєте можливість запровадження урядом заходів з розвитку R&D електромобільних технологій та підтримки українських стартапів з виробництва електомобілів?

- У нас вже є декілька команд, що працюють в розробках у електромобільній галузі. Тут питання більше до Міністерства розвитку економіки, торгівлі ті сільського господарства, бо вони регулюють це питання. Наскільки мені відомо, зараз вони опрацьовують зміни до закону України про індустріальні парки, де передбачено механізми підтримки науково-дослідницьких робіт в галузі виробництва і запровадження інновацій. Це питання не окремо електрокарів, а й розвитку інновацій в цілому.

- Скільки в Україні офіційних дилерів електромобілів?

- На сьогоднішній день їх 6. У нас офіційно представлені такі марки електромобілів: Audi, BMW, Jaguar, Reno, JAC та Hyundai.

- З зарядною інфраструктурою в Україні все більш-менш прийнятно. Чи Ви так не вважаєте?

- Погоджуюся з вами. В цілому, наші оператори ЕЗС покрили Україну для комфортного пересування електрокарами, є ще питання з міжміськими зарядками.

- Як іще, на Вашу думку, держава може стимулювати перехід користувачів на екологічний транспорт та з чого вже треба починати?

- Перше питання – перевести користувачів громадського транспорту на електричний, друге – розвиток ЕЗС для зручного користування електромобілями, а саме регулювання безпеки зарядних станцій, їх сертифікація та стандартизація. Також забезпечення доступу підключення ЕЗС до мережі (для операторів) та доступу до ЕЗС (користувачам). За умови наявності інвесторів та програми  – побудова національної мережі ЕЗС.

І наостанок, про Вашу особистість

- Ваша улюблена марка авто :)?

- Тесла модел 3 J

 Чи користуєтесь ви час від часу комунальним транспортом? Чи важливо для Вас, щоб він був електричним?

- Ні, не користуюся, а електричним – звичайно, як інакше?)

Ваше кредо у  житті?

- Знайдіть своє покликання, щоб жодного дня не працювати!

Автор: Пресс-служба ФАУ
REVIEW №76 (28.04.2020) Сучасні виклики для автопрому
REVIEW №76 (28.04.2020)

Сучасні виклики для автопрому

Смотреть далее