До 2040 року половина усіх автолюбителів придбають електромобілі з великим пробігом на одній зарядці вартістю менше $22 тис. (в сьогоднішніх доларах), що збільшить кількість нових авто з вилкою до 33% в усьому світі. Про це йдеться в новому аналізі ринку електричних транспортних засобів Bloomberg New Energy Finance (BNEF).
Найбільші автовиробники, користуючись програмами держпідтримки, заявляють про свої амбітні плани по створенню нових електричних моделей і великих інвестиціях в цей сегмент. Слідом за американською Tesla, яка в нульових починала з виробництва спортивних електромобілів, а зараз перетворилася на велику енергетичну корпорацію, в електрифікацію транспортних засобів стали інвестувати великі автовиробники. Тільки німецький концерн Daimler планує витратити € 10 млрд на створення 10 моделей електричних автомобілів до 2025 року. Ще один німецький бренд, компанія Volkswagen ставить перед собою амбіційну мету: 30 нових електромобілів до цього ж терміну при рівні продажів - мільйон електромобілів на рік. Масовий випуск електрокарів до 2020 року планує налагодити японська Toyota. Першим великим виробником автомобілів, який оголосив про відмову від традиційних двигунів внутрішнього згоряння стала Volvo, всі легкові автомобілі якої будуть оснащуватися електродвигунами або гібридними моторами, починаючи з 2019 року.
Займатися активним розвитком електротранспорту компанії стимулює влада. Німеччина поставила собі за мету випустити на дороги 1 млн. електромобілів до 2020 року, а також запропонувала Євросоюзу з 2030 року ввести заборону на продаж нових автомобілів з бензиновими і дизельними двигунами. Норвегія планує заборонити продаж нових автомобілів з ДВС ще раніше - до 2025 року. А зовсім недавно влада Франції зобов'язалися заборонити до 2040 року продаж традиційних автомобілів.
Джерело: Bloomberg New Energy Finance
ЦІНА ПИТАННЯ
Якщо вірити прогнозу експертів Bloomberg, то електрокари будуть дешевші від бензинових автомобілів приблизно в 2025 році. Саме тоді середня вартість електромобіля опуститься нижче психологічної позначки в $ 30 тис. і продовжить знижуватися до рівня $ 26 тис. до 2030 року. Наразі середню вартість електромобіля оцінили на рівні $ 43 тис., тоді як звичний автомобіль коштує приблизно $ 28 тис. Найцікавіше, що, за прогнозом, вартість традиційних автомобілів після 2025 року почне рости до позначки $ 30 тис. і вище.
Джерело: Bloomberg New Energy Finance
СИЛА В АКУМУЛЯТОРАХ
За підсумками 2016 року, світовий парк електромобілів спожив 6 ТВт електроенергії. Стрімке зростання цього показника, за розрахунками експертів BNEF, почнеться з 2020 року, досягне 400 ТВт до 2030 року і 1800 ТВт - до 2040, збільшившись, таким чином, в 300 разів за 24 роки. До 2040 року електромобілі будуть забезпечувати 5% попиту на світовому енергетичному ринку. Це створює необхідність створити гнучку сітку тарифів на підзарядку електромобілів. Вартість зарядки повинна бути нижче не в години пік, наприклад, вночі або у вихідні дні.
Джерело: Bloomberg New Energy Finance
ДОТЯГНУТИ ДО ЗАРЯДКИ
Кількість загальнодоступних зарядних станцій для електромобілів значно зросла за минулі п'ять років, але їх потрібно ще більше. Навіть коли буде досягнуто співвідношення ціни і якості електрокара з автомобілем з двигуном внутрішнього згоряння, недостатня кількість публічних зарядних станцій може обмежити попит на електромобілі. Альтернатива є. Як показує статистика в Європі, 90% власників електромобілів заряджають їх удома. Тобто в дилерському центрі вони можуть придбати так званий Wallbox (це поліпшена зарядна станція для домашнього використання) і користуватися цією зарядною станцією. У світі поки недостатньо станцій швидкої зарядки зручних для далеких поїздок. Так, багато нових водіїв, які, як очікується, будуть з'являтися в Китаї і Індії, продовжать вибирати двигуни внутрішнього згоряння. Зростання попиту на нафту з боку країн, що розвиваються, може звести нанівець позитивні тенденції від електрокарів, особливо якщо вартість нафти опуститься до $ 20 за барель і затримається біля цієї позначки.
Побоювання автомобілістів щодо маленького запасу ходу електрокарів зникнуть у 2020-х. Попит на літій-іонні батареї для електрокарів буде рости, починаючи з 21 GWh у 2016 до 1,300 GWh у 2030. Очікується, що виробництво батарей 270 GWh стане нормою у 2021 для таких глобальних постачальників, як LG Chem, Samsung SDI, Lishen , CATL, Tesla та ін. Причому європейські виробники в цій частині програють американським і азіатським, які вже почали масове виробництво акумуляторів для електромобілів.
Джерело: Bloomberg New Energy Finance
ОСТАННЯ СКЛАДОВА
Експертами прогнозується зростання кількості безпілотних автомобілів і поширення сервісів каршерінга, а також таких служб як LYFT і Uber. Збільшиться кількість транспортних засобів, які будуть проїжджати більше 30 тис. кілометрів на рік. В цьому випадку використання батарей є економічно доцільним. Якщо ці нові послуги стануть успішними, вони можуть збільшити частку ринку електрокарів до 50% нових автомобілів до 2040 року.