Як і очікували експерти, у березні зафіксовано значне зростання українського авторинку (+768%), що пояснюється низькою порівняльною базою з минулорічним березнем – першим повним місяцем війни. Тоді взагалі призупиняли реєстрації і продаж авто, тому результати були вкрай низькими. Але, як констатує AUTO-Consulting, українському авторинку за підсумками трьох місяців все ж вдалося зайти у плюсову зону і продемонструвати зростання на 7%. Тож успіхи є.
У березні дилерам вдалося реалізувати більше 5 тис. нових легкових автомобілів. Це на 35% більше, ніж у лютому, який теж був доволі непоганим. Судячи з динаміки, український авторинок оживає і подолання «планки» у 5 тис. авто у місяць – це гарний знак, – вважають у AUTO-Consulting.
Додали у продажах майже всі головні оператори, але конкурентну боротьбу ніхто не відміняв. Так, лідерство за підсумками березня стабільно утримує Toyota, яка прибавила у продажах майже 50%. Стільки ж додав і Volkswagen. Є зростання у Renault, BMW, Skoda. Покращили свої позиції Hyundai, Mazda, Lexus, Nissan та Peugeot.
Цікаво, що значні зміни відбулися у рейтингу найпопулярніших авто. Так, повернув собі №1 Renault Duster, якому вдалося змістити VW ID.4. Тепер у трійці лідерів і Mazda CX-5.
Усього ж у першому кварталі 2023 року українці купили 13 966 нових автомобілів (в тому числі 1434 легких комерційних машин), причому березень став рекордним - 5683 штук (з них 480 LCV). Утім, квартальне зростання становило лише 7,16% порівняно з першим кварталом минулого року. Але зростання під час війни – це вже дуже гарний тренд.
Причому якщо січень (-37%) і лютий (-30%) були провальними порівняно з аналогічним періодом минулого року, то березень став проривним з результатом +783%. Звісно, це пов'язано з тим, що березень 2022 року був першим повним місяцем, від початку повномасштабних військових дій. Проте тенденція до відновлення ринку нових автомобілів очевидна. Вперше за останні 12 місяців було реалізовано понад п'ять тисяч машин. І це вже досить суттєвий маркер.
Трійка лідерів залишилася незмінною. На першому місці Toyota з результатом 695 штук (13,4% ринку), потім Volkswagen (647 і 12,4%) та Renault (456 і 8,8%). Покращили своє становище дилери BMW, реалізувавши 384 автомобілі, обійшовши Skoda (379 штук). А Hyundai (287 машин) продавалися трохи краще, ніж Honda (270 штук). У першій десятці також Mercededs-Benz (242), Mazda (215) та Lexus (197).