Новий законопроєкт №7466 щодо розмитнення автомобілів - позиція ФАУ
Новий законопроєкт №7466 щодо розмитнення автомобілів - позиція ФАУ

15 червня 2022 року у Верховній Раді України зареєстровано проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування транспортних засобів, що ввозяться на митну територію України», реєстраційний номер 7466 від 15.06.2022, який в черговий раз змінює порядок оподаткування ввезення легкових автомобілів.

Формула розрахунку митних платежів, яка запропонована проектом, тепер буде складатися з наступних показників: віку, типу й об’єму двигуна та ексклюзивності транспортного засобу. При цьому, чим старший за віком автомобіль, тим менше базова ставка для розрахунку акцизного податку і податку на додану вартість, відповідно зменшуються і суми митних платежів.

У таблиці наведені суми митних платежів (у євро), які сплачують сьогодні і будуть сплачуватися у разі прийняття законопроекту 7466 при митному оформленні автомобіля з бензиновим двигуном об‘ємом 1500 см3 – нового, вживаного (віком 8 років) та вживаного (віком більше 15 років).

Автомобіль

Діючі умови

Законопроект 7466

До 31.12.22

До 31.12.23

До 31.12.24

До 31.12.25

До 31.12.26

Після 01.01.27

Новий, митна вартість 15 тис. євро

4890

3960

3726

3510

3240

3006

2772

Віком 8 років, митна вартість 7 тис. євро

2870

1530

1440

1350

1260

1170

1081

Віком більше 15 років, митна вартість 2 тис. євро

1990

1260

1260

1260

1260

1260

1260

Таким чином, можна зробити висновок, що запропонований законопроект буде в черговий раз стимулювати ввезення в Україну легкових автомобілів, що були у користуванні, яким десять і більше років з моменту випуску.

З такою різницею у митних платежах, виробництво та імпорт нових легкових автомобілів буде і надалі зменшуватися, а відтак заводи та офіційна дилерська мережа виробників і імпортерів нових легкових авто змушена буде звільнити частину фахівців, що в умовах поточної соціальної кризи є неприпустимим. Адже за даними звіту Міжнародної організації праці (МОП), від початку повномасштабного російського вторгнення Україна вже втратила 4,8 мільйона робочих місць.

Автопарк України вже перебуває у критичному стані. У минулому році майже кожен другий зареєстрований автомобіль був віком від 10 років. Середній вік парку легкових автомобілів в Україні склав 22,7 роки, що у два рази більше, ніж в ЄС (11,8 років). І за цим показником Україна займає друге місце у світі після Куби.

Це не може не впливати на загальну екологічну ситуацію. В результаті – Україна займає 5 місце в Європі за показником смертності на 100 тис. осіб від забрудненості повітря.

Прийняті Закони України від 31 травня 2016 року № 1389-VIIІ «Про внесення зміни до підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів та від 08 листопада 2018 року № 2611-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів вже докорінно змінили структуру перших реєстрацій в Україні легкових автомобілів. До 24 лютого 2022 року чотири з п‘яти зареєстрованих легкових автомобілів були вживаними.

Враховуючи вищевикладене, просимо не підтримувати проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування транспортних засобів, що ввозяться на митну територію України», реєстраційний номер 7466 від 15.06.2022 у зареєстрованому вигляді. Впевнені, змінювати в наш неспокійний воєнний час оподаткування легкових автомобілів можливо виключно з метю розвитку та підтримки внутрішнього виробництва з можливістю імпорту нових транспотних засобів протягом процесу здійснення локалізації виробництва на території України.

Також для відновлення внутрішнього виробництва легкових автомобілів і підтримки підприємств, які борються за збереження робочих місць і наповнення бюджетів усіх рівнів, пропонуємо розглянути ідею звільнення від сплати акцизного податку, на період воєнного стану,  реалізацію легкових автомобілів, вироблених в Україні.

REVIEW №87 (15.03.2024) Charged for recovery
REVIEW №87 (15.03.2024)

Charged for recovery

See more