Круглий стіл «Можливості та виклики Угоди про асоціацію між Україною та ЄС»
Круглий стіл «Можливості та виклики Угоди про асоціацію між Україною та ЄС»

7 та 8 липня 2015 року представники Федерації роботодавців автомобільної галузі взяли участь у відкритій дискусії щодо можливостей та викликів Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, яка була організована Агентством модернізації України.

Ключовими спікерами обговорення стали Міхаель Шпінделеггер  – Президент Агентства модернізації України (АМУ) та Гюнтер Ферхойген – керівник робочих груп АМУ.

Перший день дискусії був присвячений обговоренню політичних та економічних аспектів Угоди про асоціацію в контексті поштовху до стимулювання реформ в Україні.

Пан Ферхойген зазначив, що Угода про асоціацію з Україною є унікальним експериментом, який для своєї успішної реалізації потребує значних зусиль обох сторін договору. Він також відмітив одну з основних проблем угоди, яка суттєво ускладнює її впровадження в Україні: угода базувалась на політичних та економічних умовах, в яких перебувала Україна в 2011 році. Останні докорінно змінились в 2014 році, коли Угода врешті-решт була підписана.

Серед інших ризиків головні спікери та представники бізнес-асоціацій і профспілок відмітили можливе зниження підтримки європейського шляху розвитку України з боку населення через відсутність з боку ЄС чітких сигналів про членство та безвізовий режим.  Загрозливим також є і низький темп імплементації Угоди органами державної влади України. Наприклад,  станом на травень 2015 року Україною було виконане лише 28% своїх зобов’язань, 24%  -  знаходились в процесі виконання, а 48% - взагалі не виконані.

Пан Фергюсон та учасники круглого столу погодились з тим, що, в умовах складної політичної та економічної ситуації в країні, військового конфлікту з Російською Федерацією, Президент України, Кабінет міністрів України та Верховна Рада Україна повинні ширше залучати громадське суспільство до імплементації Угоди. Це, з одного боку, дозволить отримати народну підтримку реформ, а з іншого – провести реформ більш якісно та у коротші терміни.

Учасники круглого столу також підкреслили необхідність розширення Програми сприяння українському бізнесу виходу на ринки ЄС, запровадження спільних інвестиційних проектів для ключових секторів економіки України для того, щоб не допустити втрату великої кількості робочих місць.

Відомий український економіст В. Геєц у своєму виступі звернув увагу спікерів АМУ на те, що сучасна економічна політика Уряду направлена на згортання доходів. Це, на його думку, вже призвело до різкого зниження внутрішнього попиту, що напряму впливає на стан справ в економіці. Він переконаний, що наразі Україна стоїть перед загрозою втрати третьої частини промисловості країни, що, безумовно, призведе до катастрофічно високого рівня безробіття в країні. Виправити ситуацію, на думку пана Геєца, можна розробивши дорожню карту для кожної галузі економіки. Схожі заходи необхідні і для реформування кадрової політики на усіх рівнях державного управління.

Директор ДП «Укрзовнішекспертиза» Володимир Власюк відмітив, що 9-відсоткове падіння ВВП негативно позначилось на зайнятості населення. Він переконаний, що головним завданням Кабінету міністрів  є збереження робочих місць, тому, розглядаючи Угоду про асоціацію як стратегічний документ, Україна має перш за все дбати про переробну промисловість, яка створює додану вартість на території країни.

Однією з найбільш обговорюваних панелей стала панель присвячена транспорту. Модератором панелі виступили представники Федерації роботодавців автомобільної галузі. Представники Федерації зазначили, що вітчизняні автовиробники  пов’язують Угоду про асоціацію з новими можливостями для роботи на європейський ринок, перш за все, через створення на території країни виробничих майданчиків для світових лідерів автопрому. Позиційні переваги України полягають в зручній логістиці, а також  низькій вартості робочої сили та її високій кваліфікації.

Окремо було обговорено питання технічного регулювання та сертифікації українських товарів. В ході дискусії представники Федерації висловили сподівання, що ЄС відійде від кредитно-орієнтованої моделі надання допомоги Україні до інвестиційно-орієнтованої, виділятиме кошти виключно на інвестиційні та ймовірно прибуткові проекти. Експерти Федерації також наголосили, що для успішної імплементації Угоди необхідний постійний моніторинг з боку ЄС – контрольні точки виконання Україною своїх зобов’язань повинні бути під постійним наглядом європейських партнерів.

Представники Федерації наголосили на необхідності активізації діалогу між усіма зацікавленими сторонами – громадськістю, бізнесом, державою – на базі «Платформи громадянського суспільства Україна-ЄС». Остання де-факто є останньою можливістю європейської спільноти почути голос українського бізнесу.

Федерація роботодавців автомобільної галузі і надалі буде інформувати Вас про цікаві зустрічі та дискусії.

 

Міхаель Шпінделеггер – відомий австрійський політик, який обіймав високі посади міністра закордонних справ Австрії - 2008-2013 рр. та міністра фінансів – 2013-2014 рр., та впродовж 2011-2014 рр. був Віце-канцлером Австрії.

Гюнтер Ферхойген – з 2004 по 2010 р. – Віце-президент ЄК з питань підприємництва і промисловості, 1999-2004 р. – Европейський Комісар з питань розширення ЄС. Сьогодні є почесним професором Європейського університету Віадріна.

Author: Прес-служба Федерації
REVIEW №87 (15.03.2024) Charged for recovery
REVIEW №87 (15.03.2024)

Charged for recovery

See more
OFFICIAL
Draft laws in focus - 2024 Q1
Report for 2023 and Plan for 2024
List of priority draft laws