18 липня 2018 року представники Федерації роботодавців автомобільної галузі взяли участь у роботі Круглого столу «Бізнес асоціації в Україні: можливості та виклики» за участю представників офісу з просування експорту, бізнес-об’єднань, асоціацій та малих та середніх підприємств.
Захід організований Проектом ПРОМІС за підтримки Уряду Канади, партнерами якого в Україні є Міністерство регіонального розвитку, Міністерство економічного розвитку та торгівлі, 16 міст-партнерів України.
За словами Кейді Ворд, головного радника з питань врядування Проекту ПРОМІС, в Україні спостерігається зростання ролі бізнес-асоціацій, оскільки власники бізнесу вбачають значні переваги для свого сектору, та зростання їх впливу, а саме розширення торгівлі та зростання залучення інвестицій.
Микола Барановський, консультант Проекту ПРОМІС повідомив, що незважаючи на те, що в Україні створені не найкращі умови для розвитку бізнесу, одним із методів, який спроможний забезпечити формування сприятливого бізнес-середовища, є створення бізнес-об’єднань. В рамках такого сприяння була розроблена Стратегія розвитку МСП в Україні на період до 2020 року. М. Барановський представив аналіз процесу становлення і розвитку створення бізнес-об’єднань в Україні, який показав перехід від кількісного показника – якщо у 2000-х роках існувало близько 900 об’єднань, то у 2014-2015 рр. нараховувалося 200 об’єднань з реальною діяльністю. Більшість об’єднань існувала лише на папері, а створювалася лише для отримання грантів.
У рамках Круглого столу було обговорено існуючу проблематику, а саме: низький професіоналізм, відстоювання вузьких питань, а не загальних інтересів сектору, використання бізнес-об’єднань як засобу монополізації секторів та ін. Незважаючи на це, в Україні існують приклади успішної діяльності бізнес-об’єднань на різних рівнях, такі як: громадська організація «Клуб ділових людей», головна мета якої - розбудова малого бізнесу, та регіональне громадське об’єднання «Спілка підприємців «Стіна», орієнтоване на захист прав та просування місцевих МСП.
Валерій Кокоть, головний експерт з розвитку бізнесу Проекту ПРОМІС, розповів про активне використання інклюзивної моделі розвитку малих та середніх підприємств, що забезпечить створення рівних можливостей для всіх верств населення. Наскрізними темами обговорень в роботі КС стали інтеграція питань гендерної рівності та екологічної збалансованості.
Мар’яна Каганяк, керівник офісу з просування експорту, зазначила, що об`єднання дає можливість створення більш ефективних позицій на міжнародних ринках.
Про позитивний досвід створення успішних асоціацій розповіла Світлана Гайдайчук, член правління Української асоціації меблевиків. Українська асоціація меблевиків стала центром створення меблевих кластерів в Україні, що на часі є Must Have. Крім того УАМ є центром експертизи та навчання. Наразі асоціація активно працює над створенням методики спільних тендерних закупівель.
На майстер-класах були представлені кращі практики бізнес-об’єднань України з розвитку нових сервісів, залучення членів та практики з розробки експортно-орієнтованої стратегії розвитку галузевої бізнес-асоціації. За результатами роботи були сформовані висновки та надані рекомендації щодо визначення перспектив розвитку бізнес-об’єднань та посилення спроможності відстоювання власних інтересів.