The growth of the electric car market will lead to a shortage of cobalt in the 2020s
The growth of the electric car market will lead to a shortage of cobalt in the 2020s

Європейські вчені пророкують, що число електромобілів у всьому світі з торішніх трьох мільйонів до 2030 року зросте до 130 млн. Таке стрімке зростання вже найближчим часом може спровокувати нестачу кобальту і підвищення цін на нього, а значить і на самі електромобілі.

Кобальт - побічний продукт видобутку міді і важливий компонент літій-іонних батарей - здатний гальмувати набираючу обертів електромобільну революцію, пише Bloomberg. Такі побоювання існують вже давно, але активно ростуть разом зі збільшенням популярності електротранспорту.

Справа в тому, що цей метал добувають здебільшого в Демократичній республіці Конго. Через це на зростання ціни впливає не тільки попит, але і корупція, і нестабільна політична обстановка в африканській країні.

Нещодавно уряд Конго підняло податок на видобуток кобальту: в результаті ціни на нього зросли в два рази.

Щоб не залежати від політичних ризиків, компанії шукають альтернативу кобальту. Так, 77-річний винахідник і підприємець Кенан Сахін заявив, що знайшов рішення. Раніше стартап Conamix привернув інвесторів обіцянкою випускати літій-іонні батареї без кобальту. Panasonic, основний постачальник акумуляторів для Tesla, також оголосила про розробки безкобальтових батарей

Але вчені європейського Joint Research Centre прогнозують, що гостра нестача кобальту може проявитися вже в 2025 році. Навіть якщо хтось і розробить безкобальтові батареї для електромобілів, для їх впровадження потрібно багато років. Через це поширення електрокарів може сповільнитися.

Це також може стати проблемою для багатьох держав, які вже встановили терміни для переходу на електромобілі. Наприклад, Іспанія, Англія, Франція і Німеччина мають намір позбутися від транспорту з ДВС до 2040 року. Данія і Норвегія хочуть досягти цього мінімум на 10 років раніше. План ізраїльського Міненерго передбачає, що з 2030 року країні не можна буде купити бензинові та дизельні автомобілі.

При цьому самі автовиробники роблять вигляд, що проблеми немає. Bloomberg пише, що в BMW розповіли про переговори, які ведуться безпосередньо з власниками кобальтових копалень. Німці впевнені, що зможуть домовитися і покрити попит. GM запланувала випуск нових електромоделей до 2023 року, грунтуючись на прогнозах постачальників, які запевняє, що кобальт знайдеться.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

See more
NEWS & INFOGRAPHICS
Legislative News (September 20 - 26)
Legislative News (September 13 - 19)
Legislative News (September 6 - 12)