Waymo will launch a full service unmanned taxi before the end of the year
Waymo will launch a full service unmanned taxi before the end of the year

На відміну від аналогічних проектів конкурентів і попередніх експериментів самої Waymo, це буде не тестовий період або рекламний трюк, а справжній комерційний запуск. Навіть звичного страхує водія не буде. І у деяких експертів лояльність влади Арізони викликає занепокоєння.

Критики вважають, що під час попередніх тестів в Арізоні технологію Waymo місцева влада вже контролювали недостатньо. Офіційною лінією взаємодії з розробниками безпілотних автомобілів стало «невтручання», пояснює Ед Фельтен - вчений з Прінстона, який консультував Білий дім часів Барака Обами з технологічних питань. Адміністрація Трампа продовжила традицію.

На практиці це означає, що з багатьох причин чиновники відмовилися від активного регулювання робомобіль, лише коригуючи законодавство під складаються практики.

Це дало свободу розробникам, проте критики називають таку схему безвідповідальною. Ніхто не запускає літак в небо, поки не закінчиться стадія тестів.

«Я вважаю, безвідповідальним, що ніхто досі не визначив, що на дорогах не повинно бути безпілотних автомобілів, поки випробування офіційно не закінчаться», - каже професор інженерії з Університету Дьюка Мері Камінгс.

Але на більш високому рівні прихильників такої позиції недостатньо. Це може прискорити процес впровадження. Однак зворотним боком медалі стала фактична відмова влади від відповідальності за жертви ДТП за участю робомобіль.

Ars Technica пише, що сьогодні для того, щоб випустити робомобілі на дороги США, досить їх відповідності загальним стандартам безпеки - зазначеним в Federal Motor Vehicle Safety Standards. Waymo було досить перенести свої технології на відповідний під ці вимоги Chrysler Pacifica. І тепер федеральні закони і закони штату дозволяють робомобіль виїжджати на вулиці міст Арізони без будь-якого спеціально розробленого процесу затвердження, як наприклад в авіації.

Законодавці поки на боці прогресу. Наприклад, Конгрес розглядає поправки до FMVSS, які спрощують виробництво автономного транспорту. Поправки дозволять в деяких випадках відхилятися від норм. Це, зокрема, дозволить GM вже в наступному році випустити автомобіль без керма.

Жителів Арізони, які кожен день стикаються з робомобіль Waymo, вони дратують своєю повільністю. Але незважаючи на ці проблеми і побоювання критиків, аналітики Evercore ISI прогнозують, що з часом робомобілі віднімуть у Uber і Lyft 25% ринку. Якщо прогноз виправдається, це принесе Waymo $ 1 млрд до 2020 року і $ 10 млрд - після 2025 року.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

See more