Мережа швидких зарядок стартувала в столиці і повинна з'явитися на всіх великих трасах
Україна стає все більш комфортною для власників електромобілів, які економлять від 18 до 43 тисяч в рік на бензині. Тепер, якщо вам потрібно "дозаправити" свою машину кіловатами, в Києві це можна зробити за 25 хвилин в 8 місцях. В майбутньому подібні станції швидкісної заправки повинні з'явитися на всіх трасах, що з'єднують великі міста.
Аналітики Світового економічного форуму підрахували, що до 2020 року ціни на авто з двигуном внутрішнього згоряння та електромобілі зрівняються. А значить, почнеться тотальний перехід на електротранспорт. У звіті Future of Energy and Mobility йдеться про повну відмову від бензину і дизеля в найближчі 10 років. Це значно здешевить перевезення в цілому: один кілометр на безпілотному таксі з електродвигуном на 40% дешевше, ніж на ДВС. Є й екологічний фактор: вдвічі скорочуються викиди вуглекислоти.
Природно, для того, щоб обслуговувати цей ринок, потрібна інфраструктура. Саме так подумали в енергокомпанії ДТЕК і створили STRUM - мережа швидкісних зарядок для електромобілів.
"З авто для гольфу електромобіль перетворився на потужний гаджет, справжній витвір мистецтва, - говорить заступник директора зі стратегії та розвитку бізнесу ДТЕК Олександр Онищенко. - Це екологічно, адже традиційний двигун внутрішнього згоряння - основний фактор забруднення в містах. І він споживає українську електроенергію. Саме тому ми вирішили зайнятися створенням інфраструктури для електричного транспорту, він дуже перспективний ".
По суті, філософія швидкісних зарядок - це не повна батарея, а "щільний ланч" для авто.
"У Швеції було проведено дослідження, 90% електрики машина отримує вночі. По-перше, енергія за нічним тарифом дешевше. По-друге, обладнання, повільна зарядка дешевше в десятки разів, ніж швидка. Так буде і у нас, але ці 10% заряду, які можна отримати десь в дорозі, це відчуття свободи для власника авто. Швидкий і зручний сервіс ", - підкреслює Онищенко.
Одна зі станцій знаходиться прямо в ЦУМі, ще сім - на парковках інших великих торгово-розважальних центрів. До кінця червня підключаться ще дві: одна теж в ТРЦ, друга - на заправці великої мережі. Станції, що нагадують сучасні паркувальні автомати, виробництва шведської компанії. Там три порти, один - класична розетка для повільної зарядки, ще два - швидкі, для азіатських і європейських електрокарів.
"Програмне забезпечення родом з Австрії, воно застосовується в 16 європейських країнах, працює на 9 тисячах точок зарядки, партнерами є найбільші автовиробники. Це дало нам впевненість в його надійності, - каже Ігор Ковальов, керівник STRUM. - Є зручний додаток для всіх мобільних платформ , працює в два кліка: вибираєте станцію, потім вибираєте зарядний порт ".
У додатку можна поповнити рахунок (він тут в найнадійнішій "валюті" - кіловатах), подивитися історію зарядки. Один кіловат на швидкій зарядці обійдеться в 8 грн, на повільній - 4, але і часу доведеться витратити більше.
"П'ятнадцять-двадцять хвилин і три-чотири години, - порівнює Ковальов. - І не варто вірити, що швидкісна зарядка псує батарею, у всіх електрокарах батарею обслуговує комп'ютерна система, яка" спілкується "з такою ж системою в станції і сама задає темп зарядки ".
З огляду на прогнози ряду європейських країн відмовитися від ДВС в найближчі років 20, швидкісні заправки скоро стануть нагальною потребою. Особливо в країні, що входить в світову десятку за темпами переходу на електромобілі. Це ж підкреслює і прийнята Кабміном нацстратегія по транспорту, судячи з якої вже до 2030 року кожен другий (а то і більше) продається в країні автомобіль повинен бути електричним. Забезпечити це повинні як мінімум два заводи з виробництва електрокарів, які побудують в Україні.
Де "дозаправити" кіловати