Artificial intelligence will allow cars to understand the nature of the surrounding drivers
Artificial intelligence will allow cars to understand the nature of the surrounding drivers

Команда Масачусетського технологічного інституту (MIT) створює штучний інтелект, що класифікує типи особистостей оточуючих водіїв-людей. Знаючи характер людини, ШІ зможе краще прогнозувати його дії на дорозі. Очевидно, що в світі, де на дорогах змушені співіснувати традиційні і безпілотні автомобілі, така система зробить рух безпечнішим.

В даний момент системи ШІ в безпілотних автомобілях припускають, що всі живі водії діють приблизно однаково. При цьому розробники витрачають незлічену кількість ресурсів, намагаючись навчити автопілот адекватно реагувати на позаштатні ситуації. Як наслідок, безпілотні машини виходять навіть надмірно обережними. Це знижує загрозу аварій, але ускладнює рух в ситуаціях, коли живі водії теж поводяться чемно і обережно. Наприклад, людина за кермом сусідньої машини може пропускати безпілотний автомобіль, але той не рушить з місця, побоюючись від водія більш агресивного водіння.

Нова публікація Лабораторії штучного інтелекту МТІ описує, як методи соціальної психології та теорії ігор можуть бути використані для виходу з таких ситуацій. Інженери намагаються навчити ШІ аналізувати поведінку інших водіїв і визначати їх характер. Для цього вводиться поняття "Соціальної ціннісної орієнтації" (Social Value Orientation, SVO). Люди оцінюються за умовною шкалою "альтруїзму". З одного боку шкали знаходять водії, схильні поводитися на дорозі максимально егоїстично, з іншого - водії, схильні думати про інших і поступатися дорогою. Таким чином, ШІ намагається вчитися тому, що ми все робимо несвідомо, - оцінювати ситуативні ризики на дорозі, грунтуючись на поведінці оточуючих.

Використовуючи змодельований тест, в якому комп'ютер вивчав короткі фрагменти руху автомобілів, вчені змогли поліпшити якість прогнозів ШІ про переміщення цих автомобілів на 25 відсотків. Наприклад, в симуляції перехрестя з поворотом ліворуч комп'ютер зміг точніше оцінити безпеку маневру, грунтуючись на прогнозах про те, наскільки агресивним може бути зустрічний водій.

Система все ще знаходиться в розробці, тому не готова до впровадження в реальний автопілот. Проте, вже зараз стає зрозуміло, що аналіз поведінки водіїв стане дуже важливою частиною безпілотних систем.

"Створення більш людиноподібної поведінки в безпілотних автомобілях має основоположне значення для безпеки пасажирів і оточуючих транспортних засобів", - говорить провідний автор дослідження, аспірант MIT Уїлкі Швартінг.

REVIEW №87 (15.03.2024) Charged for recovery
REVIEW №87 (15.03.2024)

Charged for recovery

See more
OFFICIAL
Draft laws in focus - 2024 Q1
Report for 2023 and Plan for 2024
List of priority draft laws