Безпілотний підрозділ Google відкрив офіс в Шанхаї. Waymo, на думку експертів, буде співпрацювати з невеликими китайськими стартапами, що проектують робомобілі, щоб не упустити свою частку майбутнього величезного ринку.
Google робить великі зусилля для того, щоб повернутися на ринок Китаю, доступ до якого американському пошуковику закрили в 2010 році. Інтернет-гігант, за чутками, навіть розробив спеціальний пошуковик для Китаю з вбудованою цензурою. Однак цим плани Google не обмежуються.
Як стало відомо щойно, ще в травні Waymo, дочірня компанія холдингу Alphabet, в який входить Google, відкрила представництво в Шанхаї. Про це повідомляє New York Times. Також Google відкрив в Китаї дослідницький центр, який зосередиться в основному на розробці систем штучного інтелекту, що тісно пов'язано з безпілотним транспортом.
Деякі експерти вважають Waymo світовим лідером в розробці безпілотних автомобілів, хоча це спірно. Безсумнівно, втім, що до китайського ринку потрібен особливий підхід: правила регулювання випробувань безпілотних автомобілів тут принципово відрізняються про американських або європейських. І Waymo доведеться з нуля домовлятися з китайською владою про проведення тестів.
Для успіху починання Waymo, очевидно, знадобляться місцеві партнери: китайська влада вимагає, щоб роботи над новими технологіями велися в рамках спільних підприємств. Це передбачає передачу китайським фірмам західних ноу-хау.
«Я думаю, в Waymo зрозуміли, що розробки і випробування в США не приведуть до запуску виробництва робомобіль від Google в Китаї», - каже Ганьшуй У, співзасновник Uisee, пекінського стартапу, який розробляє безпілотні технології.
Крім того, Google доведеться інвестувати великі кошти в представництво свого безпілотного підрозділу в Китаї. Поки що капіталізація шанхайської філії компанії складає всього лише $ 500 тис.
Як переконалися кореспонденти NYT, шанхайський офіс Waymo стоїть без вивіски і практично порожній, якщо не брати до уваги найпростіших меблів.
Waymo на китайському ринку робомобіль належить зіткнутися з найсерйознішою конкуренцією. І одним з суперників може стати Baidu - інтернет-пошуковик, який замінив Google після його заборони в Китаї. Baidu створив відкриту програмну платформу для створення алгоритмів управління безпілотними автомобілями, надавши її всім китайським компаніям, зайнятим такими розробками. SAIC Motor, найбільший автовиробник в Китаї, також працює над безпілотними технологіями спільно з гігантом інтернет-торгівлі Alibaba. Німецькі BMW та Daimler вже отримали від влади КНР дозвіл на випробування своїх безпілотних автомобілів на дорогах Китаю.
За словами Яле Чжана, голови консалтингової компанії з Шанхая Automotive Foresight, це залишає для Waymo тільки одну можливість закріпитися в Китаї - знайти собі партнерів з числа місцевих незалежних стартапів, які розробляють безпілотні технології.
Що стосується США, то тут позиції Waymo, на думку, деяких експертів, зміцнюються. Постійно зростаючий парк робомобіль компанії стане «вбивцею Uber і Lyft» і принесе Google $ 1 млрд до 2020 року і $ 10 млрд - після 2025 року, вважають аналітики Evercore ISI.