Implacable rivals BMW and Daimler are preparing for full-scale cooperation
Implacable rivals BMW and Daimler are preparing for full-scale cooperation

Наступ ери електромобілів і автономного водіння пройшло хвилю нових об'єднань в автоіндустрії. Спільний випуск машин готові налагодити навіть найлютіші конкуренти - BMW і Daimler.

Раніше ЗМІ розповідали про прийдешній альянс між VW і Ford, а вчора Bloomberg з посиланням на анонімні джерела повідомив про початок переговорів між BMW і Daimler на предмет спільного випуску комплектуючих для автомобілів майбутнього - електромобілів і безпілотників. Мова про створення повноцінного альянсу, як у випадку з VW і Ford, і вже тим більше про обмін акціями, поки не йде, але у моделей BMW і Daimler можуть з'явитися загальні ключові компоненти (наприклад, батареї для електромобілів) і навіть платформи. В даний час BMW і Daimler вже працюють разом з Audi в рамках спільного підприємства HERE, що займається розробкою високоточних, оновлюваних в режимі реального часу 3D-карт для безпілотників, а нові переговори присвячені в основному «залізу», витрати на розробку і випуск якого надто обтяжливі для обох компаній - разом вийде дешевше.

У жовтні стало відомо про швидкий відхід з Даймлера його головного керівника останніх років - Дітера Цетше. Разом з ним піде епоха традиційних автомобілів, до яких ми звикли, і які годували автоконцерни протягом століття. Зараз Daimler займається розробкою десятків електричних моделей і створенням глобальної виробничої інфраструктури для них. Тим же займається BMW, і все це вимагає багатомільярдних інвестицій - так багато на нові моделі автоконцерни не витрачали ніколи. Більш того, ніхто не може дати гарантій, що світу взагалі потрібна така велика кількість електромобілів, яку готується випускати автомобільна промисловість, тобто окупити вкладені в їх розробку гроші, можливо, не вдасться.

Щодо безпілотників, то їхнє майбутнє ще більш туманно. Так, окремі прототипи вже успішно роблять міжміські вояжі без допомоги людини, але відбуваються такі поїздки в хороших погодних умовах і на хороших дорогах, а як тільки виникає якась нештатна ситуація, то штучний інтелект дає збої і допускає аварії, в тому числі зі смертельними наслідками. Ряд експертів взагалі вважають ставку на штучний інтелект помилковою, утопічною - мовляв, ніколи робот не зможе навчитися адекватно реагувати на різку зміну обстановки і приймати зважені рішення. А тим часом в розробку систем автономного водіння вже увалюються величезні гроші. Загалом, бажання BMW і Daimler розділити ризики, цілком зрозуміло.

Результати спільної роботи двох німецьких автогігантів ми якщо і побачимо, то не раніше, ніж років через п'ять, оскільки розробка нових моделей процес тривалий, тим більше таких, яких раніше у компаній не було. 

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

See more
NEWS & INFOGRAPHICS
Legislative News (September 20 - 26)
Legislative News (September 13 - 19)
Legislative News (September 6 - 12)