Робомобілі вже розвозять піцу в Майямі, автономні екіпажі їздять по Гетеборгу, а в деяких містах - працюють маршрутками. AUTO-Consulting з'ясував, коли ми всі зможемо пересісти на безпілотники.
Автономний транспорт сьогодні - вже зовсім не фантастика, а повсякденна реальність. Причому, не тільки в дослідницьких лабораторіях і на закритих майданчиках під грифом «секретно». Кореспонденти AUTO-Consulting вже не один і не два рази, їздили на робомобілях і розповідали про це. Але прогрес не стоїть на місці.
Перш за все, треба розуміти, що робомобіль - це об'єднання кількох різних систем. Причому, деякі з них, уже навіть, як стандартне обладнання, присутні в сучасних серійних авто. Наприклад, системи стеження за розміткою, екстреного гальмування або - зчитування дорожніх знаків. Це перший і другий рівні автономності. Всі подібні системи тестують окремо, а потім - об'єднують, і доповнюють новими. Виходить, ніби мозок людини, кожна частина якого відповідає за певні дії.
Коли цієї зими кореспондент AUTO-Consulting був на полігоні Continental, він їздив на декількох автомобілях, кожен з яких відпрацьовував роботу різних систем автономності. Згодом їх планують з'єднати в одному робомобіль і створити єдиний штучний інтелект.
Як виглядає подібне об'єднання зусиль (автономних систем), кореспондент AUTO-Consulting зміг не тільки побачити, а й випробувати в поїздці. Недалеко від Мюнхена BMW відкрила Дослідницький центр по створенню автономних авто - Autonomous Driving Campus. До слова, на щорічних зборах акціонерів голова ради директорів BMW AG Харальд Крюгер вже представив початковий дизайн-проект моделі iNEXT. Старт виробництва цього автономного електромобіля на заводі в Дінгольфінге запланований на 2021 рік. Але не тільки BMW, а й інші виробники теж рухаються в цьому напрямку.
Hyundai CRADLE, корпоративний венчурний підрозділ відкритих інновацій компанії Hyundai Motor, оголосив про наміри інвестувати в Metawave Corporation для створення інтелектуальних радарів для автономних автомобілів. Компанія Metawave займається удосконаленням радіолокаційного обладнання, використовуючи адаптивні метаматеріали (звичайні матеріали з використанням інженерних структур з унікальними електромагнітними властивостями, що не зустрічаються в природі) та штучний інтелект (AI) для створення інтелектуальних радарів. Розширена радіолокаційна платформа Metawave WARLORD використовує тільки одну антену, яка формує і направляє промінь у всіх напрямках.
Вона використовує ультратонкі «олівцеві» промені, програму глибокого навчання і алгоритми AI для швидкого розпізнавання об'єктів і відправки хмари точок 4-D в так званий Sensor Fusion (набір інформації від різних датчиків, який забезпечує більш чітке уявлення про навколишнє середовище).
Ще в січні Hyundai Motor Company і Aurora, - лідер в області розробки технологій для автономних транспортних засобів, оголосили про стратегічне партнерство, мета якого - вивести на ринок автономні автомобілі Hyundai до 2021 року. Одним із кроків у цьому напрямку став перший в світі автопробіг, який відбувся в лютому 2018 року. Його учасниками стали три водневих кросовера Hyundai NEXO, оснащені функціями автопілота. Цей автопробіг став демонстрацією можливостей системи автономного водіння 4 рівня і новітньої системи передачі даних 5G.
Чому і у BMW, і у Hyundai точкою відліку є саме 2021-й? Справа в тому, що багато угод по впровадженню вдосконалених систем допомоги водієві почнуть укладати саме в 2021 році, коли буде запущений чіп Intel EyeQ5 для повністю автономного водіння. Він розроблений, як наступне покоління вже існуючої системи на кристалі EyeQ4.
А про те, якими будуть масштаби автономізації автомобілів можна судити з недавнього повідомлення про ще одну велику операцію. Mobileye, - що базується в Ізраїлі підрозділ Intel по розробці рішень для самоврядних транспортних засобів, підписав контракт з одним з європейських автовиробників на поставку своєї технології автономного водіння для 8 млн. (!) автомобілів. Про це повідомило агентство Reuters.
Mobileye була придбана Intel в минулому році за $ 15,3 млрд. І ця компанія співпрацює з цілою низкою таких автовиробників, як General Motors, Nissan, Audi, BMW, Honda, Fiat-Chrysler і китайська Nio. Їм в наступному році будуть поставлятися технології автономного водіння рівня Level 3.
Але це все в перспективі. А вже прямо зараз, згідно з даними Департаменту автотранспорту Каліфорнії (DMV), компанією Apple тестуються 55 самоврядних автомобілів, обслуговуванням яких займаються 83 мають відповідний дозвіл водія. Крім того, в Каліфорнії дозвіл на тестування безпілотних автомобілів на дорогах штату отримав китайський сервіс замовлення таксі Didi Chuxing трохи більше року тому ця китайська компанія відкрила в Маунтін-В'ю в штаті Каліфорнія центр розробки технологій автономного водіння.
Всього в штаті отримали дозволу на тестування безпілотних автомобілів 53 компанії. Крім BMW, Ford, GM, Honda, Tesla, Toyota і Subaru, в цьому списку вже згадуваний Apple, а також Lyft, NVIDIA і Samsung. Отримав такий дозвіл і китайський гігант Baidu.
До слова, у Baidu є дозвіл і від влади Китаю на випробування роботизованих автомобілів на дорогах Пекіна. Інтернет-гігант Baidu активно співпрацює з Chery, FAW Group, Changan Automobile, Daimler, Ford і Great Wall Motors, а також NVIDIA.
Вже буквально в червні, що здійснює масові перевезення компанія Kolumbus, почне здійснювати автономні автобусні перевезення на деяких міських дорогах в Ставангері в південно-західній Норвегії. І це - перша подібна ліцензія, яку видали в Скандинавії.
У консалтинговій компанії PricewaterhouseCoopers (PwC) вважають, що автономні технології доростуть до рівня масового використання приблизно через 22 роки. Тобто - в 2040 році. І такий тривалий термін визначений зовсім не тому, що немає відповідних технологій. На думку експертів PwCB, головним гальмом для масового впровадження автономних автомобілів, сьогодні є закони. А точніше - їх відсутність. Але ера робомобіль все одно почнеться. І станеться це вже в 2021 році.