When drivers at the wheel will replace artificial intelligence. Real time for mass production of "drones"
When drivers at the wheel will replace artificial intelligence. Real time for mass production of "drones"

Робомобілі вже розвозять піцу в Майямі, автономні екіпажі їздять по Гетеборгу, а в деяких містах - працюють маршрутками. AUTO-Consulting з'ясував, коли ми всі зможемо пересісти на безпілотники.

Автономний транспорт сьогодні - вже зовсім не фантастика, а повсякденна реальність. Причому, не тільки в дослідницьких лабораторіях і на закритих майданчиках під грифом «секретно». Кореспонденти AUTO-Consulting вже не один і не два рази, їздили на робомобілях і розповідали про це. Але прогрес не стоїть на місці.

Перш за все, треба розуміти, що робомобіль - це об'єднання кількох різних систем. Причому, деякі з них, уже навіть, як стандартне обладнання, присутні в сучасних серійних авто. Наприклад, системи стеження за розміткою, екстреного гальмування або - зчитування дорожніх знаків. Це перший і другий рівні автономності. Всі подібні системи тестують окремо, а потім - об'єднують, і доповнюють новими. Виходить, ніби мозок людини, кожна частина якого відповідає за певні дії.

Коли цієї зими кореспондент AUTO-Consulting був на полігоні Continental, він їздив на декількох автомобілях, кожен з яких відпрацьовував роботу різних систем автономності. Згодом їх планують з'єднати в одному робомобіль і створити єдиний штучний інтелект.

Як виглядає подібне об'єднання зусиль (автономних систем), кореспондент AUTO-Consulting зміг не тільки побачити, а й випробувати в поїздці. Недалеко від Мюнхена BMW відкрила Дослідницький центр по створенню автономних авто - Autonomous Driving Campus. До слова, на щорічних зборах акціонерів голова ради директорів BMW AG Харальд Крюгер вже представив початковий дизайн-проект моделі iNEXT. Старт виробництва цього автономного електромобіля на заводі в Дінгольфінге запланований на 2021 рік. Але не тільки BMW, а й інші виробники теж рухаються в цьому напрямку.

Hyundai CRADLE, корпоративний венчурний підрозділ відкритих інновацій компанії Hyundai Motor, оголосив про наміри інвестувати в Metawave Corporation для створення інтелектуальних радарів для автономних автомобілів. Компанія Metawave займається удосконаленням радіолокаційного обладнання, використовуючи адаптивні метаматеріали (звичайні матеріали з використанням інженерних структур з унікальними електромагнітними властивостями, що не зустрічаються в природі) та штучний інтелект (AI) для створення інтелектуальних радарів. Розширена радіолокаційна платформа Metawave WARLORD використовує тільки одну антену, яка формує і направляє промінь у всіх напрямках.

Вона використовує ультратонкі «олівцеві» промені, програму глибокого навчання і алгоритми AI для швидкого розпізнавання об'єктів і відправки хмари точок 4-D в так званий Sensor Fusion (набір інформації від різних датчиків, який забезпечує більш чітке уявлення про навколишнє середовище).

Ще в січні Hyundai Motor Company і Aurora, - лідер в області розробки технологій для автономних транспортних засобів, оголосили про стратегічне партнерство, мета якого - вивести на ринок автономні автомобілі Hyundai до 2021 року. Одним із кроків у цьому напрямку став перший в світі автопробіг, який відбувся в лютому 2018 року. Його учасниками стали три водневих кросовера Hyundai NEXO, оснащені функціями автопілота. Цей автопробіг став демонстрацією можливостей системи автономного водіння 4 рівня і новітньої системи передачі даних 5G.

Чому і у BMW, і у Hyundai точкою відліку є саме 2021-й? Справа в тому, що багато угод по впровадженню вдосконалених систем допомоги водієві почнуть укладати саме в 2021 році, коли буде запущений чіп Intel EyeQ5 для повністю автономного водіння. Він розроблений, як наступне покоління вже існуючої системи на кристалі EyeQ4.

А про те, якими будуть масштаби автономізації автомобілів можна судити з недавнього повідомлення про ще одну велику операцію. Mobileye, - що базується в Ізраїлі підрозділ Intel по розробці рішень для самоврядних транспортних засобів, підписав контракт з одним з європейських автовиробників на поставку своєї технології автономного водіння для 8 млн. (!) автомобілів. Про це повідомило агентство Reuters.

Mobileye була придбана Intel в минулому році за $ 15,3 млрд. І ця компанія співпрацює з цілою низкою таких автовиробників, як General Motors, Nissan, Audi, BMW, Honda, Fiat-Chrysler і китайська Nio. Їм в наступному році будуть поставлятися технології автономного водіння рівня Level 3.

Але це все в перспективі. А вже прямо зараз, згідно з даними Департаменту автотранспорту Каліфорнії (DMV), компанією Apple тестуються 55 самоврядних автомобілів, обслуговуванням яких займаються 83 мають відповідний дозвіл водія. Крім того, в Каліфорнії дозвіл на тестування безпілотних автомобілів на дорогах штату отримав китайський сервіс замовлення таксі Didi Chuxing трохи більше року тому ця китайська компанія відкрила в Маунтін-В'ю в штаті Каліфорнія центр розробки технологій автономного водіння.

Всього в штаті отримали дозволу на тестування безпілотних автомобілів 53 компанії. Крім BMW, Ford, GM, Honda, Tesla, Toyota і Subaru, в цьому списку вже згадуваний Apple, а також Lyft, NVIDIA і Samsung. Отримав такий дозвіл і китайський гігант Baidu.

До слова, у Baidu є дозвіл і від влади Китаю на випробування роботизованих автомобілів на дорогах Пекіна. Інтернет-гігант Baidu активно співпрацює з Chery, FAW Group, Changan Automobile, Daimler, Ford і Great Wall Motors, а також NVIDIA.

Вже буквально в червні, що здійснює масові перевезення компанія Kolumbus, почне здійснювати автономні автобусні перевезення на деяких міських дорогах в Ставангері в південно-західній Норвегії. І це - перша подібна ліцензія, яку видали в Скандинавії.

У консалтинговій компанії PricewaterhouseCoopers (PwC) вважають, що автономні технології доростуть до рівня масового використання приблизно через 22 роки. Тобто - в 2040 році. І такий тривалий термін визначений зовсім не тому, що немає відповідних технологій. На думку експертів PwCB, головним гальмом для масового впровадження автономних автомобілів, сьогодні є закони. А точніше - їх відсутність. Але ера робомобіль все одно почнеться. І станеться це вже в 2021 році.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

See more
NEWS & INFOGRAPHICS
Legislative News (May 17 - 23, 2025)
Legislative News (May 10 - 16, 2025)
Legislative News (May 3 - 9, 2025)