Берлін виділить мільярд євро на розвиток виробництва автомобільних акумуляторів. Мета ініціативи - зайняти 30% світового ринку до 2025 року. Без цього масштабні плани електрифікації транспорту реалізувати не вийде.
Міністр економіки і енергетики Німеччини Пітер Альтмайер заявив: країна взяла курс на організацію великомасштабного виробництва акумуляторів в Європі. Міністр згадав про «кілька консорціумах, які знаходяться в процесі формування» і про переговори з компаніями з Франції, Польщі, Нідерландів та Австрії.
За словами міністра, перші результати переговорів повинні з'явитися до кінця року, а конкретні інвестиційні рішення будуть прийняті в березні 2019. Відкриття фабрики з виробництва акумуляторів заплановано на 2021, повідомляє Phys.org.
Мета ініціативи - зусиллями Євросоюзу забезпечити до 2030 року 30% світового попиту на батареї завдяки будівництву фабрик в Німеччині та інших країнах. Зараз виробники автомобілів купують батареї для електромобілів у закордонних виробників, здебільшого в Азії.
«Можливо, ми не виграємо конкурс на найдешевший акумулятор, але місце найкращого акумулятора ще вакантне, і ми можемо взяти участь в змаганні», - заявив Альтмайер.
З одного боку, до такого кроку Німеччину підштовхнула хвиля «дизельних скандалів», з іншого - райдужні прогнози розвитку ринку акумуляторів.
Однак незважаючи на те, що виробники усвідомлюють місце батарей в транспортній індустрії майбутнього, ніхто поки не ризикнув розмістити завод з виробництва акумуляторів в Європі. Чиновники впевнені, що масштаби і темпи інвестицій такі, що країнам Європи необхідно об'єднати зусилля.
За даними аналітиків Wood Mackenzie, до 2025 Європа наздожене по виробництву акумуляторів Азію, яка зараз контролює 65% ринку. Плани будівництва фабрик в Європі є у шведської Nortvolt, німецької BMW, бельгійської Umicore, хімічного концерну BASF, а також у ряду азіатських компаній.