Естонська компанія Cleveron, що спеціалізується на розробці автоматизованих пунктів видачі товарів, представила безпілотник для організації доставки «останньої милі». Особливість прототипу - відсутність необхідності в людині-експедиторі, так як за допомогою роботизованої «руки» машина самостійно розкладає посилки по постаматам.
Працює це так. Безпілотник-кур'єр забирає зі складу посилку, доїжджає до будинку одержувача і залишає її в персональному постаматі. Після чого клієнту приходить повідомлення про доставку замовлення, яке можна забрати, коли буде зручно. Творці вважають, що таке рішення допоможе заощадити час, адже чекати кур'єра в будинку вже необов'язково.
Логістичним компаніям і кур'єрським службам використання автоматизованих роботів-кур'єрів теж вигідно, так як вони дозволяють знизити транспортні витрати. Крім того, безпілотники можуть стати частиною преміального сервісу доставки. За словами Cleveron, в рамках пілотного проекту на вулицях естонських міст автономні фургони-постачальники з'являться в 2020 році.
Переваги повної автоматизації доставки «останньої милі» очевидні, але не всі впевнені, що це станеться в найближчому майбутньому. Так, розроблена Renault платформа EZ-PRO являє собою провідну автономну і безпілотні ведені робокапсули. За їх роботу як і раніше відповідає оператор-консьєрж, якому доручено планувати маршрут, контролювати терміни доставки і обслуговувати флот модульних робофургонів.