Japan and China bet on hydrogen-fueled vehicles
Japan and China bet on hydrogen-fueled vehicles

Пекін хоче до 2025 року випустити на дороги до 100 000 водневих автомобілів. Електромобілі вже відходять у минуле. Передові країни переорієнтуються на інший вид транспорту. Отримуючи підтримку від держави, виробники активно будують нові підприємства. Подібна ситуація спостерігається і в Японії. Про насування ери водневого транспорту в цій статті.
Майбутнє за воднем
Китай, розвиваючи водневий транспорт, кидає виклик таким країнам, як Японія і Південна Корея. Між собою вони планують вести боротьбу за право домінувати на ринку екологічно чистих автомобілів.
У Піднебесній вже зараз більше електромобілів, ніж де-небудь ще. При цьому експерти відзначають, що останні дослідження все більш відносяться до транспорту на водневих паливних елементах.
З їхньою високою ефективністю при перетворенні енергії і нульовими викидами вуглецю, водень покликаний замінити двигуни на викопному паливі та акумуляторні батареї. У майбутньому він готується стати глобальним джерелом енергії для транспорту.
У Китаї був проведений успішний маркетинг при просуванні на ринок електромобілів. Ще 10 років тому їх майже не було, в минулому році було продано мільйон електромобілів і гібридних автомобілів. Це більше, ніж в усьому іншому світі разом узятому.
В машинах використовуються літій-іонні пакети, які необхідно заряджати кожні 350-600 кілометрів. Коли водень взаємодіє з киснем, машина в такій частій зарядці не потребує. У такого транспорту є водневий резервуар, в якому може зберігатися значно більше енергії. При цьому єдиними побічними продуктами є тепло і вода.
Розвиток «чистого» транспорту
Пекін планує додавати 30 000 «чистих» автомобілів в 30 міст щороку, починаючи з 2019 року. В основному це будуть машини на водневих двигунах. Причому акцент робиться на громадський транспорт. Уряд інвестував понад 12 мільярдів доларів в технології виробництва паливних елементів.
Автомобільна компанія з Чанчуня, найстаріший виробник автомобілів в Китаї, оголосила про плани масового виробництва нової версії свого флагманського бренду Hongqi на водневих елементах вже в цьому році.
У провінції Гуандун також будується завод з виробництва водню за підтримки гонконгського ділового магната Лі Ка-Шинг. Запуск повинен відбутися до кінця цього року.
Китайські політики розраховують додатково стимулювати будівництво заправних станцій для водневих автомобілів, повідомляє China Security Times. В даний час їх поки тільки 12 по всій країні.
Поки дорого і небезпечно
Деякі більш ранні версії автомобілів з водневим двигуном вже використовуються. Наприклад, це моделі Toyota Mirai і Honda Clarity. Але паливо, на якому вони їздять, занадто дорогеі небезпечне.
Щоб вирішити ці проблеми, в нинішньому році Китайський університет науки і техніки заявив, що винайшов новий каталізатор, здатний запобігати перегрів легкозаймистих водневих паливних елементів.
Дослідницька група зі Школи хімії та матеріалознавства університету заявила, що каталізатор запобіжить вплив на клітини окису вуглецю і дозволить виробляти водень високої чистоти. При цьому витрати на виготовлення паливних елементів, будівництво та експлуатацію водневих трубопроводів, а також заправні станції все ще позамежні.
Старі автомобілі можуть бути переведені на водневе паливо в міру появи відповідних технологій.
Китайські вчені пристосували метанол і спирт до водневого газу. Метанол виділяє водень і вуглекислий газ, коли вступає в контакт з водою. Інститут хімії вугілля при Академії наук Китаю розробив спосіб прискорення реакції при нормальних температурах за допомогою пристрою, який може поміститися в компактну машину.
За даними інформаційного агентства «Сіньхуа» і газети «Південно-Китайська ранкова пошта», обсяг реакційної камери становить всього близько 100 мілілітрів. Автомобіль при цьому може бути оснащений двома паливними баками - один для метанолу, а інший - для води.
Японський досвід
Подібна ситуація спостерігається і в Японії. Там не впевнені, що електромобілі - єдине, що нас чекає в майбутньому в сфері автомобілебудування. У великих містах з'являється все більше автомобілів на водневих паливних елементах.
У префектурі Аїті робітники встановлюють водневі цистерни з вуглецевим волокном на новий автомобіль «Тойота», оснащений водневим паливним елементом. Це модель Mirai, з японської перекладається як «Майбутнє».
Автомобілі на водневих паливних елементах тихі, як акумуляторні електричні, виділяють тільки воду.
На цьому заводі кожен день виробляють по 10 автомобілів, зібраних вручну.

Модель Mirai
Поки тільки 11 000 автомобілів на водневих елементах використовуються по всьому світу. Майже половина з них - у Каліфорнії, де діють суворі норми і штрафи за шкідливі викиди в атмосферу. Важливо, що там введені податкові пільги для власників авто, що працюють на електриці і водні.
В Японії Mirai коштує дорого, навіть з огляду на щедру державну субсидію, знижує вартість машини з 70 000 до 50 000 доларів. Тобто навіть з дотацією, купити її можливо більше ніж за 3 млн рублів.
Найдорожче обходиться створення паливних елементів. Toyota заявляє, що в міру збільшення обсягів виробництва ціна впаде.
Японія прийняла цю технологію і прагне створити перше «водневе суспільство», використовуючи водень і для вироблення електроенергії.
Міністерство енергетики ставить перед собою амбітні завдання напередодні Олімпіади-2020. У Токіо до цього часу повинні з'явитися 100 автобусів на водневих паливних елементах і 40 000 автомобілів. У довгостроковій перспективі - 200 000 таких машин протягом наступних шести років.
Зручніше, ніж електромобілі
У таких країнах, як Японія, де значна частина населення проживає в густонаселених міських районах, багато людей живуть в багатоквартирних будинках, де немає місця для зарядки автомобіля. Саме тому такі компанії як Toyota, роблять ставку на водневе паливо.
У Південній Кореї, де така ж житлова ситуація, Hyundai заявив, що планує до 2030 року випускати 700 000 автомобілів в рік на водневих елементах.
Плани на майбутнє
Тим часом Японія вкладає великі кошти в створення інфраструктури, необхідної для просування водневих транспортних засобів. Важко продати водневий автомобіль без достатньої кількості відповідних заправок. При цьому без значної кількості автомобілів на дорогах такі заправні станції не будуть розумною інвестицією для приватних компаній.
Японський уряд втручається, виділяючи субсидії. Разом з приватними компаніями, такими як Toyota, влада допомагає побудувати і почати експлуатувати 100 станцій заправки воднем.
У Японії є мета - організувати 900 заправлень до 2030 року. На той час Toyota сподівається, що водневих транспортних засобів буде достатньо, щоб зробити станції прибутковими.

REVIEW №87 (15.03.2024) Charged for recovery
REVIEW №87 (15.03.2024)

Charged for recovery

See more
OFFICIAL
Draft laws in focus - 2024 Q1
Report for 2023 and Plan for 2024
List of priority draft laws