Нові моделі, економічні умови, а також - місцевий колорит у вигляді звичок, поганих доріг і думки сусідів змінюють смаки і попит на нові автомобілі. AUTO-Consulting з'ясував, які нові переваги з'явилися у вітчизняних покупців, і за рахунок яких сегментів ростуть трендові класи.
За даними AUTO-Consulting, за 7 місяців поточного року, в Україні було продано 44 427 нових легкових автомобілів. І це всього на 4,89% більше, ніж в 2017-му. Але в даному випадку, цікавіше, що купували українці, адже коли немає буму продажів, вибір, звичайно, більш усвідомлений - відповідний конкретним запитам.
У тісному міському потоці зручніше пересуватися на маленькому автомобілі. Та й для паркування місце легше знайти. А може - навпаки? І їздити по місту, і паркуватися (на тротуарах і газонах) набагато легше на великих позашляховиках.
За даними AUTO-Consulting, в порівнянні з 2017-м продажі міських малюків - автомобілів А-класу збільшилися трохи більше, ніж на 3%. А ось продаж повнорозмірних SUV D-класу підскочили мало не на 25%. Ось вам і відповідь, на чому зручніше їздити в місті. А також демонстрація місцевого колориту: великі позашляховики викликають повагу у сусідів і байдужі до якості доріг.
Якщо детально вивчити статистику AUTO-Consulting за моделями, то стають зрозумілими причини такої популярності. Наприклад,
Лідер продажів в А-класі - Ravon R2.
Лідер продажів в D SUV - Toyota Land Cruiser Prado.
Показово, що зростання продажів SUV D-класу обумовлений ще й міркуваннями практичності, адже стався він за рахунок громіздких і ненажерливих SUV E і F класів. Їхні продажі скоротилися майже на 15%.
Скоротилися продажі і в демократичному В-класі. В цілому - більше, ніж на 11%. Покупці в цьому сегменті екстремально розділилися на прихильників дуже недорогих (Low Cost) і, навпаки, - дорогих авто (Premium). А ось автомобілі В-класу середньої цінової категорії талі менше привертати увагу наших автомобілістів. Спіткала ця доля і седани B-класу. Тут теж зафіксовано спад продажів. Відповідно на 44%, 5% і 100% в різних цінових нішах.
Лідер продажів в В-класі - Ford Fiesta.
В улюбленому нашими автомобілістами С-класі продажі зросли практично на третину. Причому, майже у всіх цінових сегментах. Спад відбувся тільки в сегменті бюджетних седанів. А найбільше зростання - майже на 750% показав C Premium. І сталося це завдяки єдиній моделі - «дізельгейтной» Audi A3. Не такий приголомшливий, але теж істотне зростання середньоціновому сегменту C (+50%) забезпечили Volkswagen Golf мексиканського виробництва. Саме тієї моделі, яка встигла потрапити в скандал з сертифікацією. Зростання продажів цієї моделі за 7 місяців 2018-го, майже такий же, як в C Premium - 681%. Але в липні в лідери в С-класі вийшов Ford Focus.
D-клас - теж демонструє зростання. Більше, ніж на 16%. Але тільки в середній ціновій категорії. Зростання продажів тут - майже 40%. А в преміальному сегменті D-класу - спад майже на 25%. Лідер продажів в D-класі - Volkswagen Passat.
Зростання продажів майже в 15% відбулося, за даними AUTO-Consulting, і в Е-класі. Але і тут, як в D-класі, зростає лише середній ціновий сегмент, а преміальний - скоротився. Причому, з практично однаковими цифрами в районі 33-34%. Тобто традиційні покупці преміальних автомобілів Е-класу, пересіли на моделі середньої цінової категорії. Лідер продажів в Е-класі - Toyota Camry.
У найбільшому F-класі картина прямо протилежна. Продажі тут виросли на 11%. Але, за даними AUTO-Consulting, виключно завдяки моделям Premium і Luxury сегментів. На 11% і 25% відповідно. В цьому класі покупці традиційно віддають перевагу все найкраще (і дороге). З великим відривом лідер продажів в F-класі - Mercedes-Benz S-клас.
Про тенденції серед автомобілів SUV B- і C-класів, AUTO-Consulting вже детально інформував.
У класі пікапів продажі скоротилися на 4%. Швидше за все частина клієнтів все ж вважала за краще придбати SUV D-класу. Те саме можна сказати і про клас MPV і компактвенів. Скорочення продажів тут спостерігається вже давно - фактично з моменту появи перших кросоверів. У нинішньому році, за даними AUTO-Consulting, в порівнянні з 2017-м, реалізація MPV в Україні зменшилася майже на 70%. І сьогодні загальні обсяги продажів в цьому класі обмежуються кількома сотнями штук. Лідер продажів в класі пікапів - Toyota Hilux. Лідер продажів серед MPV \ компактвенів - Fiat Qubo.
Зразком стабільності можна назвати клас купе. Приблизно півтори сотні українських любителів нових купе проявляли купівельну активність і в минулому році, і в нинішньому. З тією лише різницею, що в 2018-му перевагу більше змістилося до купе D-класу і E Coupe Luxury. Лідери продажів серед купе - Audi A5 BMW 4, Mercedes-Benz E-класу, Mercedes-Benz SL-класу.
Цікаво, що за 7 місяців 2018 го сильно здав позиції преміум-клас. У порівнянні з 2017-м, продажу преміальних автомобілів скоротилися майже на 7,5%. Можна було б поскаржитися, що в країні складна економічна обстановка, і резюмувати, що таке скорочення продажів природно. Але немає. В даному випадку скоріше можна сказати: навіщо розмінюватися на дрібниці. Адже замість преміальних, інтереси наших автомобілістів сконцентрувалися на автомобілях Luxury. За даними AUTO-Consulting, зростання сегмента Luxury, в порівнянні з 2017-м, - більше 20%!
Але позиції преміальних марок, та й інших також в 2018 році нещадно атакують старі конкуренти, відбираючи з кожним місяцем все більше і більше покупців. Це і є головна причина спаду в багатьох сегментах.