France dramatically raised taxes on non-environmentally friendly vehicles
France dramatically raised taxes on non-environmentally friendly vehicles

Парламент Франції остаточно схвалив підвищення податку на забруднююче повітря автомобілями з 12 500 до 20 000 євро. Таку суму доведеться заплатити за автомобіль, що викидає більше 212 грам вуглекислого газу на кілометр - в список потраплять потужні кросовери і спорткари. Рішення вступить в силу з наступного року одночасно з посиленням загальноєвропейських екологічних норм. Фактично, такими податками Франція видавлює зі свого авторинку всі неекологічні і старі авто.

Французька автомобільна асоціація Plateforme de la Filière Automobile (PFA) відразу ж виступила з різкою критикою на адресу рішення парламенту. За словами голови організації Люка Шателя, прийняті поправки до бюджету «виллються в подвійні податки для споживачів», а сама політика щодо зниження рівня шкідливих викидів не виглядає послідовною.

Податок на викиди в розмірі 20 000 євро тепер доведеться заплатити власнику кросовера, наприклад BMW X5. За даними виробника, модифікація X5 xDrive50i викидає до 264 грамів CO₂ на кілометр пробігу. У таку ж суму обійдеться і потужний зміст спорткарів.

У міністерства фінансів Франції свій план. У відомстві розраховують, що «податок на викид» за рік забезпечить бюджету надбавку в 50 мільйонів євро. Ці кошти планують направити на «трансформацію галузі» і допомогу автовиробникам, що зазнають труднощі з запуском екологічних моделей. Глава Мінфіну Брюно Ле Мер також закликає автовиробників попереджати покупців кросоверів про їх згубний вплив на навколишнє середовище.

При цьому, у Франції діє і стимулювання покупки електромобілів. У 2020-му при покупці машини за ціною менше 45 тисяч євро покупець отримає знижку в розмірі шести тисяч євро; вартістю від 45 до 60 тисяч євро - 3000 євро; для більш дорогих автомобілів субсидії не передбачені, виключення складає лише комерційний транспорт. В 2021 році максимальну суму вирахування знизять до п'яти, а роком пізніше - до чотирьох тисяч євро. Пов'язано це з очікуванням зниження цін на електротранспорт.

Як бачимо, за допомогою субсидій в комплексі з величезними податками на транспорт з ДВЗ, Франція планує змінити розстановку сил на авторинку на користь електричного транспорту. Гул моторів вже скоро піде в минуле на вулицях французьких міст, адже бажаючих платити за 20000 євро податків за свої авто буде не так то багато.

REVIEW №87 (15.03.2024) Charged for recovery
REVIEW №87 (15.03.2024)

Charged for recovery

See more
OFFICIAL
Draft laws in focus - 2024 Q1
Report for 2023 and Plan for 2024
List of priority draft laws