Firms Lyft and Aptiv told about the introduction of paid drones
Firms Lyft and Aptiv told about the introduction of paid drones

Можна пригадати багато дослідів зі звичайними пасажирами в таксі-роботах, починаючи від поїздок машин американського стартапу nuTonomy в Сінгапурі і закінчуючи програмою фірми Waymo в різних точках США або таксі Voyage в Сан-Хосе. Але ніхто ще не брав з клієнтів гроші. А ось таксомоторний гігант Lyft і фахівець з безпілотників Aptiv (дочка Delphi) тільки що заявив про подолання примітної планки: 5000 оплачених поїздок на автономних таксі в Лас-Вегасі.

Фірма Lyft веде роботи по впровадженню безпілотників не тільки з Aptiv, але і з уже згаданої Waymo, а також з GM і Фордом. Комерційний сервіс в тих випадках ще не налагоджений. Більш того, Lyft запевняє, що її платні таксі-роботи в Вегасі - перші в США і, ймовірно, в усьому світі.

Експеримент партнери почали в січні 2018 року. Фахівці фірми Aptiv відповідали за безпілотники (самостійно перекроєні BMW з оригінальним «залізом» і софтом від Аптіва), а Lyft забезпечив інтеграцію легковиків в свою мережу, прийом заявок і їх виконання. Коли клієнт Lyft в Вегасі викликає таксі, йому пропонується безпілотна альтернатива по тій же ціні, що і таксі класичне. У разі згоди до людини вирушав автомобіль-робот. За кермом заради безпеки все одно буде перебувати випробувач. Але він нічого не робить, а тільки страхує електроніку на випадок збою (в якійсь же перспективі таксі повинні залишитися без співробітника фірми). Прибуток від безпілотних поїздок партнери ділять між собою.

Крім Лас-Вегаса Aptiv проводить досліди з автономними машинами в Бостоні та Сінгапурі. Свою систему фірма називає Automated Mobility on Demand (AMoD), тобто «автоматизована мобільність на вимогу». До слова, яка виконувала раніше експерименти в Сінгапурі компанія nuTonomy з минулої осені є донькою Аптіва.

У Ліфті існує система оцінки поїздки клієнтами: сподобалася чи ні робота водія пасажиру, наскільки поїздка була комфортною і швидкою. Безпілотні вояжі Lyft також пропонує оцінювати. За півроку експерименту автономні таксі набрали середній бал (а точніше, там застосовуються «зірочки») в 4,96 за п'ятибальною шкалою, передає видання The Verge. Кооперація з Aptiv - не єдиний спосіб для Lyft перевести автоматичні таксі з розряду дослідів в площину комерції. Фірма співпрацює з іншими компаніями і до того ж створила власний дослідницький центр по безпілотникам в агломерації затоки Сан-Франциско. А досвід у Вегасі буде продовжений.

 

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

See more
NEWS & INFOGRAPHICS
Legislative News (August 16 - 22)
Legislative news (August 9-15)
Legislative news (August 2-8)