The European automobile market is awaiting tectonic changes. Report from ECG Conference
The European automobile market is awaiting tectonic changes. Report from ECG Conference

Минулого тижня в Берліні пройшла Конференція європейських перевізників автомобілів (ECG). Тут розповіли про те, чи буде рости (або падати) європейський автомобільний ринок, які його основні і новітні тренди, і як це змінить дистрибуцію автомобілів. А також, - як наслідок, вплине на український автомобільний ринок. Кореспондент AUTO-Consulting був на місці події і з'ясував всі подробиці.

Щорічна Конференція ECG в цей раз проходила під гаслом «Прилетіти на Місяць. Завтрашні технології сьогодні »(Fly me to the moon. Tomorrow's industry today). Адже саме сьогодні з'являються нові напрямки і технології, які вже завтра стануть трендами і не тільки буденними, але і обов'язковими речами. І ці нові напрямки виникають і розвиваються не всупереч, а паралельно з європейським прагненням до екологічності транспорту, скороченням продажів автомобілів, розвитком безпілотних авто, британським Brexit і новим ставленням до транспортних засобів потенційних покупців.

Про це сказав у вступному слові Президент ECG Вольфганг Гебель (Wolfgang Gobel). І пообіцяв, що зібралися в Берліні експерти автобізнесу і представники Європарламенту, які постараються не тільки дати відповіді на ці актуальні питання, а й поділитися своїми прогнозами на майбутнє з більш, ніж трьома сотнями представників автомобільних та логістичних компаній з усіх європейських країн, включно з Україною.

Але спочатку, кілька слів про поточний стан авторинку.

Продажі автомобілів падають
Про поточний стан світового і європейського автомобільного ринку на Конференції ECG розповів глобальний аналітик PwC (PricewaterhouseCoopers) Autofacts Крістофер Штюрмер (Christoph Sturmer).

За даними PwC, економічні показники падають практично у всіх європейських країнах. Причому, 3-й рік поспіль. Падіння валового внутрішнього продукту склало в 2018-м - 1,96%, в 2019-м - 1,11%.

Реєстрації нових авто в Європі в цьому році теж впали. В цілому по ЄС на 1,9%. Невелике зростання за підсумками 2019 р може бути тільки в Німеччині і Польщі. За прогнозами PwС, за підсумками 2019 р в ЄС буде продано 15,3 млн. нових автомобілів. І це - найбільше падіння за останні кілька років. Якщо так піде і далі, то європейські обсяги продажів можуть реально знизитися до рівня 2016 року.

Однак, на думку пана Штюрмера, є і хороші новини. Нинішній спад - тимчасовий. А вже буквально з 2020 р, за прогнозами експертів PwC, почнеться невелике, але впевнене зростання продажів автомобілів.

У PwC прогнозують, що в 2025 році десятка найбільших світових автомобільних виробників ринку Європи буде виглядати так: Група Volkswagen - 5,6 млн. авто, Група PSA - 3,3 млн. авто, Група RNM - 2,3 млн. авто, Daimler - 2 млн. авто, BMW - 2 млн. авто, FCA - 1,6 млн. авто, Ford - 1 млн. авто, JLR-Tata - 0,7 млн. авто, Hyundai - 0,6 млн. авто, Volvo -Geely 0,6 млн. авто.

Що стосується типів і обсягів двигунів автомобілів, що продаються, то вони також зазнають змін. Сьогодні на європейському ринку 44% авто з дизельними моторами, 50,2% авто з бензиновими, 2,9% гібридів, 1,6% заряджаючих гібридів і 1,3% електрокарів. За прогнозами аналітиків PwC, до 2025 року ця картина ринку повинна кардинально змінитися. Автомобілів з дизельними моторами стане 21,6%, з бензиновими - 26,3%, гібридів буде - 31,1%, плагін-гібридів - 9,7%, електрокарів - 11,3%. Неважко здогадатися, куди переїдуть на постійне місце проживання європейські автомобілі з ДВЗ.

Голова Комісії Европарламетна по дорожньому транспорту Едді Лежва (Eddy Liegeois) вважає, що в нинішній ситуації багато незрозумілого. По-перше, змінився склад Європарламенту і не ясно наскільки чітко нові депутати будуть дотримуватися напрямку, наміченого їх попередниками. По-друге, не зовсім зрозумілі економічні перспективи ЄС: чого чекати - рецесії або підйому. По-третє, як позначиться на європейському автопромі екологізація транспорту. І, звичайно, які будуть реальні наслідки британського Brexit. До слова, «Брексил» настільки приївся європейцям, що його вже стали називати «Брекфест», так як можливі наслідки виходу Великобританії з ЄС, кожен день починають обговорювати з самого ранку - за сніданком. Все, що порадив пан Лежва представникам автобізнесу - побільше спілкуватися з депутатами Європарламенту, і доносити до них своє бачення. Так, як в Україні. В ЄС теж треба лобіювати свої пропозиції.

Перелік нині існуючих загроз і потенційних проблем, з якими може найближчим часом зіткнутися автобізнес, розширив член Міжурядової групи експертів зі зміни клімату (IPCC) Петер Вейс (Peter Weiss). Адже обізнаний - значить озброєний.

Зокрема, він прогнозує, що сума всіх наведених вище факторів, вплине на кардинальну зміну моделі дистрибуції автомобілів. Пов'язано це, перш за все, з екологічним вимогами і з новими технологіями. А також - з новими купівельними запитами.

REVIEW №87 (15.03.2024) Charged for recovery
REVIEW №87 (15.03.2024)

Charged for recovery

See more
OFFICIAL
Draft laws in focus - 2024 Q1
Report for 2023 and Plan for 2024
List of priority draft laws