Побудована в Швеції перша в світі електрифікована дорога, яка заряджає , підтвердила перспективність цього напрямку, стверджують представники які беруть участь у проекті компаній Vattenfall і Elways. Вони заявили агентству Reuters, що такі дороги можуть допомогти знизити високу вартість електромобілів.
У фінансованому державою проекті eRoadArlanda вартістю близько 50 млн крон ($ 5,82 млн) використовується модифікована електрична вантажівка, яка в рамках тестування технології перевозить вантажі з аеропорту Стокгольм-Арланда, який знаходиться неподалік логістичного центру поштового оператора Postnord.
Вбудована в дорогу довжиною 2 км спеціальна рейка, по якій проходить електричний струм, автоматично заряджає вантажівку, коли вона рухається над нею. Рухомий важіль-лічильник, прикріплений до вантажівки, виявляє розташування рейки. Зарядка припиняється, коли транспортний засіб зупиняється або залишає цю ділянку шляху.
Система також підраховує споживання енергії кожним автомобілем, що дозволяє вести облік витрат на електроенергію для кожного автомобіля і користувача.
Гендиректор Elways Гуннар Асплунд (Gunnar Asplund) повідомив, що можливість зарядки в ході руху означає відсутність необхідності у великих батареях для електромобілів. А це дозволить, можливо, вдвічі знизити вартість електричного автомобіля, забезпечивши його достатньою потужністю для переміщення на досить великі відстані.
«Такі дороги дозволять (електромобілям) рухатися на великі відстані без великих, дорогих і важких батарей», - підтвердив представник компанії Vattenfall Маркус Фішер (Markus Fischer), додавши, що установка важеля-лічильника на нових автомобілях обійдеться дешевше, ніж модернізація існуючих моделей.
Тестування проекту eRoadArlanda почалося в квітні і триватиме не менше 12 місяців, щоб перевірити можливість використання електричної вантажівки в різних погодних умовах.