By 2025, the market for second-hand batteries for electric vehicles will grow to $4.2 billion
By 2025, the market for second-hand batteries for electric vehicles will grow to $4.2 billion

Утилізація батарей від електрокарів стане прибутковим бізнесом для автовиробників. Їх використання в системах зберігання енергії обіцяє багатомільйонні прибутки.

Згідно з останнім звітом дослідницької групи Circular Energy Storage, глобальний ринок утилізації літій-іонних акумуляторів в цьому році досягне $1,3 млрд. З них $1,1 млрд припаде на сферу вторинного використання матеріальних ресурсів, які містяться в старих батареях, а решта $230 млн - на сектор ремонту і запчастин.

З огляду на обсяги продажів електрокарів в Китаї, 70% ринку вживаних акумуляторів сконцентрується саме там. Другим за величиною ринком стане Південна Корея з часткою в 16%.

До 2025 року ринок вторинної переробки літій-іонних батарей досягне $3,5 млрд. Але ще більшою популярністю буде користуватися «друге життя» для старих акумуляторів - цей ринок через сім років виросте до $4,2 млрд.

На переробку підуть літій-іонні батареї зі смартфонів, переносних пристроїв та інших невеликих девайсів. А ось акумулятори електрокарів будуть перетворювати в системи зберігання енергії. Причому вони придатні як для домашнього використання, так і для створення великомасштабних сховищ при сонячних або вітрових електростанціях.

Для власників систем зберігання енергії це буде досить прибутковим бізнесом. Дослідники підрахували, що постачальники резервних потужностей для загальної енергомережі Великобританії будуть отримувати по $65 000 на рік за кожен мегават.

Тобто система зберігання енергії Nissan потужністю 100 МВт, що складається з 7000 старих акумуляторів від Leaf, буде заробляти по $6,7 млн ​​на рік. Кожна батарея принесе по $965, а якщо врахувати, що вони будуть працювати мінімум п'ять років, то до кінця терміну служби кожен акумулятор заробить по $4825.

У Німеччині умови ще вигідніші, тому аналогічне підприємство буде щорічно приносити по $18 млн, а кожна батарея - по $14130 за п'ять років аж до свого остаточного списання.

Сумарна ємність систем зберігання енергії зі старих акумуляторів до 2025 року може досягти 42 ГВт*год. З них 80% буде перебувати на території Китаю. Країна хоче підготуватися заздалегідь і вже зараз розробляє єдиний стандарт утилізації, перш ніж величезна кількість відпрацьованих акумуляторів почне надходити назад на фабрики.

 

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

See more