“Cobalt deficiency will become a big problem for electric vehicles” - opinion
“Cobalt deficiency will become a big problem for electric vehicles” - opinion

В цьому році у всьому світі буде виготовлено чотири мільйони електромобілів. До 2025 їх стане 12 млн. Більшості потрібні акумулятори, для виробництва яких потрібно літій і кобальт - і лихоманка по їх видобутку вже почалася. Дефіцит акумуляторів змушують виробників електрокарів переглядати виробничі плани і навіть припиняти виробництво.

Jaguar Land Rover призупинить виробництво кросовера I-Pace через порожні склади у постачальника акумуляторів LG Chem. Mercedes вполовину скорочує свої обсяги випуску по тій же причині. Ключова проблема - недостатня виробнича потужність, будівництво новий фабрик вирішить її лише частково.

Сировина, що йде на виробництво літієвих батарей, стала причиною геополітичних збурень, торгових воєн, протестів борців за права людей і захисників навколишнього середовища.

Найгірший стан справ з кобальтом. На відміну від літію, здебільшого його добувають лише в одному місці - Демократичній республіці Конго. Тут зосереджено 59% світового запасу цього елемента. І зараз це найдорожчий компонент акумуляторів - ціна за тонну становить від $ 30 000 до $ 35 000. І його запасів може просто не вистачити. У найближче десятиліття попит може в 1,6 разів перевищити пропозицію.

Деякі компанії - наприклад, китайська CATL, з якою зараз веде переговори Tesla - намагаються відмовитися від використання кобальту в літієвих акумуляторах. Інші пропонують рішення по утилізації відпрацьованих батарей з метою повторного використання матеріалів.

На думку Гевіна Харпера, аналітика з Faraday Institution, зараз не існує методу переробки, який міг би задовольнити зростаючі запити автомобільної індустрії. Перехід на новий тип транспорту вимагає батарей. Поки у електрокарів вистачає інших проблем - ціна, запас ходу, інфраструктура зарядок - але як тільки вони будуть вирішені, виникне інша, з сировиною для акумуляторів. І задуматися про її вирішенні варто вже сьогодні.

REVIEW №87 (15.03.2024) Charged for recovery
REVIEW №87 (15.03.2024)

Charged for recovery

See more
OFFICIAL
Draft laws in focus - 2024 Q1
Report for 2023 and Plan for 2024
List of priority draft laws