Gulls, snow and shadows of trees: what prevents unmanned vehicles from becoming safe
Gulls, snow and shadows of trees: what prevents unmanned vehicles from becoming safe

За даними Національного центру статистики та аналізу США, 94% смертельних ДТП відбуваються з вини людей. Безпілотні транспортні засоби обіцяють запобігти більшості з них, зводячи втручання людини в дорожній рух до мінімуму. Так, система попередження про схід зі смуги (LDW), яку вже впроваджують Tesla, General Motors, BMW, Audi, Lexus, Citroën, Toyota та інші автовиробники, знижує ризик фатальної аварії на 86% .Проте, до ідеалу «робомобіль» ще далеко.

Спільнота автомобільних інженерів (SAE) виділяє шість рівнів автономності автомобілів: на нульовому автоматизовані системи відсутні, тоді як на п'ятому з боку людини потрібні тільки старт і вказівка пункту призначення. Сьогодні на ринку переважають автомобілі другого рівня автономності. Під контролем водія, який може лише на час прибрати руки з керма, вони можуть їхати по вказаному курсу, слідувати правилам дорожнього руху і гальмувати. Але, по словам научного співробітника Страхового інституту дорожньої безпеки (IIHS) Девіда Зуби, жоден з цих автомобілів поки не можна визнати повністю «самостійним», і найближчим часом це не зміниться.

IIHS протестувала системи автоматичного управління п'яти провідних брендів. Хоча жоден з автомобілів не розбився, майже всі вони кілька разів пропустили знаки, зійшли з смуги або відключалися під час водіння.

Штучний інтелект розвивається, і одного разу безпілотні автомобілі зможуть проходити тести безпеки бездоганно. Але сьогодні алгоритми можуть не спрацювати через сніг, малярської стрічки і навіть птахів. Веб-видання про цифрові технології Quartz зібрало деякі з найбільш показових проблем, які заважають транспорту стати по-справжньому автономним.

Наклейки на дорожніх знаках

Незначно змінивши дорожні знаки за допомогою малярської стрічки або наклейки, можна збити самонавідні камери з пантелику. Дослідження 2018 року показало, що в 67% випадків такі трюки змушують алгоритми комп'ютерного зору помилково ідентифікувати знак STOP як знак обмеження швидкості.

сніг

Хоча автоматизовані системи управління оснащені лидарами для створення 3D-карти навколишнього середовища, зима залишається для безпілотних автомобілів однієї з найскладніших перешкод. Сніжинки створюють для алгоритмів комп'ютерного зору ілюзію безлічі маленьких перешкод, тому в холодних регіонах автономний транспорт з'явиться пізніше, ніж в сонячній Каліфорнії, де сьогодні свої робомобілі тестують Alphabet, Tesla, Uber, Baidu, Mercedez-Benz, BMW та інші компанії.

чайки

У Бостоні інженерам NuTonomy довелося перепрограмувати автомобілі, щоб вони повільно насувалися на впертих чайок, які стоять на дорозі і ігнорували тихі безпілотні електрокари.

звукопоглинальна піна

Дослідники з Університету Південної Кароліни дезорієнтували Tesla S, покривши перешкоди звукопоглинаючою піною. Такий трюк зробив їх «невидимими» для ультразвукових датчиків і міг спровокувати аварію. Аналогічно недорогі генератори звукових хвиль можуть обдурити автомобіль, створюючи ілюзію перешкоди на дорозі.

Автомобілі, що їдуть попереду

Безпілотні автомобілі орієнтуються на інший транспорт. Це добре для швидкісних шосе з прогнозованим рухом, але може привести до несподіванок на малих швидкостях. «Коли автомобіль їде дуже повільно, щоб відстежувати розмітку, активні системи підтримки смуги використовують автомобіль попереду в якості керівництва. Якщо він зверне, безпілотне авто теж може це зробити », - йдеться в заяві IIHS.

пагорби

Тестування IIHS показало, що система попередження про схід зі смуги на горбистій дорозі може не спрацювати: безпілотний автомобіль втрачає з уваги розмітку і починає петляти.

мости

Безпілотні автомобілі використовують для позиціонування GPS, але цей метод не так точний, якщо в околицях немає конкретних споруд. Оскільки на мостах, як правило, немає нічого, крім дороги, автомобіль може втратити орієнтацію.

тіні

Тестування Tesla Model 3 показало, що на ділянці довжиною 290 км автомобіль 12 раз зробив непотрібні гальмування, прийнявши тіні дерев за перешкоди. І хоча такі маневри були м'якими, при інтенсивному русі непотрібне гальмування може створити небезпеку зіткнення.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

See more