Компанія називається Fiat Chrysler. Але її успіх залежить від іншого знакового бренду - Jeep.
Саме тому Майк Менлі, 54-річний британець, був обраний на заміну Сержіо Марчіонне - іконі автомобільного світу, який, відпрацювавши 14 років на посаді виконавчого директора, був змушений піти через раптове погіршення стану здоров'я.
Менлі очолює бренд Jeep з 2009 року, в його плани подвоїти прибуток в найближчі п'ять років. За даними Bloomberg Intelligence, в 2017м році - в цей період він контролював бренди Jeep і Ram - автомобілі цих двох марок склали 67% загального обсягу продажів компанії в США.
Марчіонне повинен був піти у відставку в квітні 2019 року. Але його несподівана хвороба прискорила строки прийняття рішення про наступника, яке розцінювалося як доленосне для компанії. Питання про те, хто буде керувати італійсько-американським автовиробником, був першим з ряду основних завдань, що стоять перед радою директорів і Джоном Елка, спадкоємцем сім'ї Аньєллі.
У Менлі буде багато роботи - від електрифікації ліній виробництва до підвищення популярності престижних брендів Alfa Romeo і Maserati а також підвищення продажів Jeep в Китаї. Він також буде зазнавати труднощів з дотриманням строгих стандартів економії палива в Європі і Китаї.
«Не можна назвати його хлопцем з величезним его. Це ще одна причина, по якій він стане хорошим лідером », - сказала Ребекка Ліндланд, виконавчий аналітик« Kenny Blue Book ». «Але він, безумовно, повинен з'ясувати причини всіх спадів, прийняти жорсткі рішення, завдяки яким бренди піднімуть свою конкурентоспроможність, і почати розробку електроавтомобілів».
Новий генеральний директор приступить до роботи негайно, заявила компанія, не звертаючи уваги на заперечення Марчіонне, який зібрав позачергове засідання правління в суботу. Марчіонне, якому на сьогоднішній день вже 66 років, знаходиться в незадовільному стані через ускладнення, що виникли після хірургічної операції на плечі, йдеться в повідомленні компанії.
Менлі приєднався до Chrysler у Великобританії в 2000 році, коли автовиробник був частиною концерну Daimler. Незабаром він був призначений главою Jeep і очолив повернення культового американського бренду в прибутковий бізнес. За оцінками аналітиків, один тільки Jeep може коштувати всі $ 30 млрд. ринкової вартості Fiat Chrysler.
На квітневих загальних зборах Елканн і Марчіонне заявили, що Fiat Chrysler тепер достатньо сильний, щоб вижити самостійно і не потребує партнера. Fiat підтвердив цю думку в суботу, заявивши, що Менлі та його команда будуть реалізовувати бізнес-план, представлений 1 червня, мета якого - забезпечити «сильне і незалежне» майбутнє Fiat Chrysler.
Правління Fiat також повідомило, що бренд Jeep займає центральне місце в планах просування всієї групи компаній. Рада директорів перед призначенням Менлі відмовився від кандидатур двох інших ймовірних кандидатів - Альфредо Алтавілле, близького помічника Марчіонне і ветерана Fiat, який контролює виробництво по всьому світу і тепер керує європейським бізнесом автовиробника, і фінансовим директором Річардом Палмером, який добре відомий на Уолл-стріт і допоміг об'єднати операції компанії після злиття з Chrysler.
Цілі Jeep:
Перед Менлі вже поставлене грандіозне завдання на п'ять років: подвоїти обсяг продажів Jeep до 2022 року до 2,8 мільйонів автомобілів. Йому також потрібно домогтися 40% підвищення продажів в цьому році, щоб відповідати плану в 2 мільйони проданих автомобілів, встановленому Марчіонне.
Новий генеральний директор схожий на Марчіонне прямотою характеру і любов'ю до практичного одягу. Він ухилився від питання про те, чи готовий він посісти найвищу посаду, і завжди говорив, що повністю зосередився на своїй роботі в Jeep.
М'яті светри
Марчіонне, відомий зокрема тим, що носить пом'ятий светр, за тривалістю терміну, проведеного на посаді генерального директора великої компанії автомобільної промисловості, конкурує тільки з Карлосом Гонса з альянсу Renault-Nissan-Mitsubishi. Марчіонне був призначений в 2004 році п'ятим керівником Fiat за дворічний період. Йому вдалося повернути до життя автовиробника, який в 2003 році втратив більше 6 мільярдів євро (7 мільярдів доларів), і зумів отримати прибуток в 2005 році за рахунок скорочення витрат і звільнення робітників.
Після придбання Chrysler, яке завершилося в 2014 році, Марчіонне зробив Fiat компанією світового масштабу, що було критично важливим для виживання. Проте, будучи сьомим за величиною автовиробником у світі, компанія не володіє достатнім обсягом виробництва, необхідним їй для конкурентоспроможності в галузі, яка переживає оновлення в результаті розвитку безпілотників і електромобілів.
Fiat Chrysler майже місяць не виконувала план у зв'язку з проблемами здоров'я Марчіонне - останній раз на публіці він з'явився 26 червня, коли він виступав на заході в Римі. 5 липня компанія повідомила, що генеральний директор переніс операцію на правому плечі і йому потрібно «короткий період для відновлення».
Новому директору доведеться нелегко. Колишній виконавчий директор був одним з найдосвідченіших майстрів в галузі, який не тільки врятував Fiat якій загрожував крах, а й пізніше організував придбання Chrysler, яке, ймовірно, не отримало б підтримку уряду США через банкрутство компанії в 2009 році без участі цього італійського партнера.
Марчіонне готувався до відставки, але спочатку хотів завершити свій план, щоб позбавити автовиробника від виробничих боргів, забезпечивши йому стабільність, з якою він зміг би пережити наступний спад в галузі. «Я той, хто виправляє помилки. Поки я ще не закінчив, що почав, тому я не можу зупинитися », - сказав він.