Покупцеві електромобіля здається, що він починає дорогу в майбутнє без вуглецевого сліду. Але це не так. Експерти Bloomberg NEF оцінили шкоду, яку приносить екології електрокар з урахуванням джерела, від якого заряджають його батареї.
Аналітики Bloomberg NEF стверджують, що на електромобіль можна вішати наклейку «zero emission», тільки якщо він використовує енергію, одержувану виключно з відновлюваних джерел. У будь-якому іншому випадку зарядка акумуляторів і раніше тягне значні викиди вуглекислого газу. І в деяких випадках негативний вплив на екологію майже не відрізняється від того, що виробляють бензинові і дизельні аналоги.
Фахівці розглянули цілий список з можливих джерел енергії для автомобілів і порівняли, в якому випадку утворюється найбільше шкідливих викидів. Для наочності був узятий популярний в США маршрут з Нью-Йорка в курортне місто Дейтона-Біч. Його протяжність 1600 км, та середньому автомобілю, за даними Bloomberg, необхідно 150 літрів палива.
За час такої поїздки робота ДВС призводить до утворення 350 кг CO2. Цифра здається величезною і, здається, що електрокар точно повинен проявити себе краще.
Однак на ділі так виходить не завжди. Якщо енергія для заправки батареї була проведена шляхом спалювання вугілля, то ніякого ефекту природа не відчує. Тому що для зарядки батарей потрібно спалити 130 кг вугілля, що призведе до виділення 310 кг CO2.
У випадку з газовими тепловими електростанціями ефект більш значний: потрібно 71 кубометрів газу, а викиди будуть вдвічі менше - 170 кг CO2.
Справжню чистоту приносять лише поновлювані джерела. Наприклад, сім сонячних панелей на даху можуть зарядити електромобіль за день. Середня вітрова турбіна висотою 80 метрів впорається із завданням за 33 хвилини обертання. Повноцінна комерційна сонячна ферма виробить потрібну кількість енергії вже за три хвилини. У всіх трьох сценаріях викидів вуглекислого газу не буде.
Нещодавно вчені з американських університетів оцінили вплив електромобілів на потепління клімату і в цілому прийшли до схожих результатів. На їхню думку, перехід транспорту на електрику не вирішить проблему глобального потепління, тому що видобуток енергії поки що супроводжується великими викидами CO2.