Cars from Electriq-Global will travel 1000 km on "water fuel"
Cars from Electriq-Global will travel 1000 km on "water fuel"

Фахівці ізраїльсько-австралійської компанії хочуть зробити паливо на основі води дешевої і екологічно чистої альтернативи бензину. Бак обійдеться в $ 25. А автомобіль проїде більше, ніж за допомогою будь-якої іншої екологічно чистої технології.

Зусиллями Tesla і тих, що наздоганяють Ілона Маска традиційних автовиробників електромобілі стали головним символом зеленого транспорту. Друге місце з великим відставанням займають автомобілі на водневих паливних елементах, а будь-які інші технології вважаються не більше ніж лабораторними диковинками. Але для ізраїльсько-австралійської фірми Electriq-Global це не привід кидати спроби винайти автомобіль заново: фахівці заявляють, що дешевою та екологічно чистою альтернативою може стати паливо на основі води, передає Digital Trends.

Вода в новому паливі становить 60% від загального обсягу. Але, звичайно, не сам водяний склад буде живити двигун автомобіля. Electriq пропонує оснастити кожен автомобіль вбудованими каталізаторами для виділення водню - і він приведе машину в рух.

На відміну від заправки електрикою, заправка «водним» паливом нічим не відрізняється від традиційної. Це означає, що за кілька хвилин автомобіль буде готовий до подорожі. Для електрокарів час зарядки і раніше один з головних мінусів.

Відпрацьоване паливо не буде потрапляти в атмосферу - його можна збирати і переробляти з нульовим забрудненням для навколишнього середовища.

Теоретичні переваги технології незаперечні - це вартість і величезний запас ходу. За розрахунками інженерів Electriq, повний бак їх суміші обійдеться максимум в $ 25. Такої кількості вистачить, щоб подолати 1000 км. Сьогодні такого запасу ходу не пропонує жоден електрокар. А при ціні в $ 2,5 за 100 км шляху конкурентів не залишається зовсім.

Довга дорога

На жаль, поки залишається радіти тільки потенційному кінцю ери дорого бензину і скромних пробігів. Всі дані про ефективність і ціну доведені Electriq лише в лабораторних умовах. До сих пір ідея не була впроваджена ні в один автомобіль.

З досвіду розвитку електротранспорту можна сказати, що одна і та ж технологія може з різною ефективністю працювати на Nissan Leaf і Tesla Model S. Так що успіх і результат будуть залежати від безлічі факторів. А якщо якісь автомобілі і проїдуть 1000 км, навряд чи їх будуть продавати за ціною, яку можна назвати доступною.

У Electriq малюють глобальну інфраструктуру, в яке «водне» паливо живить не тільки легковики, а й вантажний транспорт, а також поїзди.

Однак поки створення інфраструктури - одна з основних проблем усіх альтернатив двигунів внутрішнього згоряння. Творець водневих вантажівок Nikola Motors, наприклад, буде будувати мережу заправок самостійно.

На ділі до впровадження будь-якого нового палива можуть пройти десятиліття. І це одна з головних причин того, що радикальні альтернативи вкрай рідко розглядають всерйоз.

Навпаки, популярність електромобілів сама по собі сприяє їх подальшому поширенню: простіше позбутися від недоліків існуючих батарей, ніж повністю міняти систему.

І сьогодні маса досліджень і проектів присвячені підвищенню ефективності літій-іонних батарей або пошуку заміни. Наприклад, американські фахівці захистили літій-металеві акумулятори від руйнівного впливу дендритів. Тепер такі батареї можуть швидко накопичувати на порядок більше енергії, ніж літій-іонні. Їх колеги з Дрексельского університету наблизилися до створення ефективних літій-сірчаних батарей. А стартап NantEnergy розробив повітряно-цинкову батарею, яка, можливо, прийде на зміну існуючим акумуляторів.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

See more
NEWS & INFOGRAPHICS
Legislative News (September 20 - 26)
Legislative News (September 13 - 19)
Legislative News (September 6 - 12)