Audi: "RoboMobiles need people to help them stop traffic jams"
Audi: "RoboMobiles need people to help them stop traffic jams"

Виробники робокарів стверджують, що їхні машини дозволяють організувати транспортні потоки ефективніше і зроблять рух більш безпечним. Але зараз автономним машинам потрібен не технологічний прорив, а допомога чиновників.

Audi разом з ученими з Технологічного інституту Карлсруе і мюнхенської компанії MobilityPartners спрогнозувала розвиток транспорту на прикладі німецького міста Інгольштадт, де знаходиться головний офіс автовиробника. Дослідники вивчили шість сценаріїв, включаючи повну відмову від технологій.

Якби в Інгольштадті всі машини (включаючи автобуси) були б безпілотними, то люди витрачали б на третину менше часу на поїздку до роботи.

Робокари не тільки скорочують час поїздок - вони також звільняють міський простір під інші потреби. На місці шосейних трас можуть з'явитися парки, велосипедні доріжки, прогулянкові зони. Міста стають зеленішими і чистішими. У Audi підкреслюють, що цей сценарій був написаний саме для Інгольштадта - другого за величиною міста Баварії. В інших місцях свої особливості, і їх треба враховувати.

Інший важливий висновок полягає в тому, що однією лише автоматизацією транспорту проблеми не вирішити. Щоб позбавити міста від заторів, автовиробники повинні навчитися ділитися даними з конкурентами і владою, зазначає Engadget.

У дослідженні оцінили перспективи каршерінга, розвиток якого багато в чому пов'язують з автономними машинами.

Зроблено це на основі універсального показника ефективності транспорту - середньої кількості людей на одну машину. Зараз цей показник - 1,1. Навіть збільшення його до 1,3 зменшує час на дорогу до роботи приблизно на 12%.

Хайтек + писав і набагато більш песимістичних прогнозах. Так, фахівці Всесвітнього економічного форуму попереджають, що використання робомобіль збільшить число заторів. Та й від парковок міста майбутнього робокари не врятують.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

See more