Americans will make a mass "flowing" uneven suspension
Americans will make a mass "flowing" uneven suspension

Американська фірма ClearMotion обіцяє вже в 2019 році запустити у виробництво свою розробку - електроннокеруючу систему, яка не просто змінює характеристики амортизаторів залежно від якості дороги, а заздалегідь відпрацьовує нерівності, в потрібний момент «підтискаючи» або «висуваючи» те або інше колесо.

Прототип цієї системи встановлено на BMW п'ятої серії. На відеоролику, знятому на полігоні, видно, що в поворотах машина крениться набагато менше стандартної, не допускає розгойдування на нерівностях і м'яко «обтікає» перешкоди. Керівник компанії Шах Авадхані каже, що це сама швидкодіюча система проактивної підвіски з нині існуючих.

Схожа за змістом система під назвою Magic Body Control ще з 2013 року застосовується концерном Daimler на седанах і купе S-класу. Але в ній гідроциліндри, пов'язані з гідроакумуляторами, змінюють положення верхньої опори амортизатора. Для роботи системи потрібен потужний гідронасос, а керує ним електроніка, покладаючись на картинку з камери. Така система збивається на часто йдучих нерівностях, гірше працює з ростом швидкості і «сліпне» в темряві.

Розробка фірми ClearMotion помітно більш технологічна: переробок базового автомобіля майже не потрібно, а вся гідравліка зібрана в компактному корпусі, який кріпиться безпосередньо до амортизатора. Всередині модуля під назвою Activalve - гідравлічний клапан, контролер і невеликий моторчик, що приводить гідронасос. Він повинен по командам електроніки перекачувати масло всередині амортизатора, допомагаючи колесу рухатися вгору або вниз.

При цьому електроніка керується не показаннями камери, а даними докладною карти доріг сантиметрового дозволу, які надходять з хмарного сховища. Але і це рішення має безліч недоліків: таких карт вкрай мало, а нерівності на дорогах мають властивість з'являтися і зникати - як і якісне широкосмугове інтернет-з'єднання.

Кілька років тому заради доступу до керуючого алгоритма стартап ClearMotion придбав розробку фірми Bose - електромагнітну підвіску. Американська фірма, відома своїми акустичними системами, вела розробку проактивної підвіски ще з 1980 року. До середини дев'яностих система була реалізована на ходовому прототипі в кузові седана Lexus LS 400. Загальна ідея схожа, але принцип роботи зовсім інший: руху коліс «допомагають» потужні лінійні електродвигуни. Така система була ефективна лише на невисоких швидкостях, відрізнялася великою масою і в пік споживала до 50 кіловат енергії.

Керівництво компанії ClearMotion обіцяє, що в 2019 році їх систему почнуть ставити на дрібносерійні автомобілі, вже через рік вона з'явиться і на масових машинах п'яти великих концернів.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

See more
NEWS & INFOGRAPHICS
Legislative news (August 9-15)
Legislative news (August 2-8)
Legislative news (July 26 - August 1)