За останні 5 років було інвестовано 50 мільярдів доларів в машини з автопілотом, і ось результат - в жовтні 2018 компанія Waymo, дочка Alphabet, отримала дозвіл тестувати свої безпілотні автомобілі в штаті Каліфорнія без страхувального штучний інтелект водія-людини. З 12 аварій, які за рік відбулися з машинами Waymo, ні в жодному з випадків не було виявлено вина автопілота.
Консалтингова та аудиторська компанія KPMG склала рейтинг країн, які найбільш готові до того, щоб на їх дороги виїхали автомобілі без водіїв.
У Нідерландах найкраща в світі інфраструктура для безпілотних автомобілів
Це, перш за все, якісні дороги, висока щільність зарядних станцій для електромобілів і більше 80% території країни покриті мережею 4G. Крім того, нормативна база Нідерландів забезпечує можливість для тестування безпілотних автомобілів, а уряд інвестує в створення на дорогах мережі світлофорів, які можуть комунікувати безпосередньо з автомобілем. Крім того, голландці прихильно ставляться до нових технологій (особливо коли їх використання стимулюють податковими пільгами). У 2016 році 6,7% проданих в цій країні нових автомобілів були електромобілями.
У Сінгапурі машини без водіїв можуть їздити по дорогах разом зі звичайними
У Сінгапурі прийнятий закон, згідно з яким тестові безпілотні автомобілі допускаються до руху на дорогах загального користування. У місті-державі облаштована спеціальна зона, в якій жителі можуть ознайомитися з технологіями, пов'язаними з автопілотами. Це дає результат - громадяни Сінгапуру проявляють найбільшу готовність користуватися такими машинами. Інфраструктура не набагато поступається голландської, але за кількістю компаній, які займаються безпілотними проектами, азіатська країна поступається європейській і за рахунок цього займає другий рядок рейтингу.
США: 163 американські компанії, які займаються розробками для машин без водіїв, знаходяться в Америці
Концентрація технологічних компаній, розвинений ринок інформаційних технологій, легкість залучення капіталу і безліч фахівців забезпечили Америці велика кількість компаній, які працюють в цій сфері, і серед них Alphabet, Apple і Uber. Навіть китайський гігант Tencent зібрав команду розробників в Каліфорнії, а Baidu зробив це ще в 2011 році. Традиційний американський автопром теж намагається втриматися в тренді, інвестуючи в безпілотні автомобілі.
США відстають від лідерів рейтингу в сфері регулювання та інфраструктури - забезпечити у величезній країні щільність електрозарядок, порівнянну з Сінгапуром, поки не вдалося.
Швеція попереду за кількістю компаній і інвестицій в технології автопілотів на душу населення
Швеція відстає від США за кількістю компаній, які розробляють цю технологію, якщо вважати в абсолютних числах, але в розрахунку на кількість жителів перевершує американців. Шведські компанії Ericsson і Volvo інвестують в технології, пов'язані з автономними автомобілями, в тому числі в спільне підприємство з Uber. Їх СП планує поставити перші машини в 2019 році. Обговорюється стратегічне партнерство Volvo і Baidu.
Британський уряд хоче вивести авто без водіїв на дороги до 2021 року
Закони Великобританії є одними з найбільш дружніх по відношенню до штучного інтелекту, керуючому автомобілями - безпілотні автомобілі можуть переміщатися по будь-яких дорогах без отримання спеціальних дозволів та оформлення додаткової страховки. Це зробило Британію тестовим майданчиком для багатьох європейських компаній. Проте, країна зайняла лише 5-е місце в рейтингу. Сполучене Королівство підвела інфраструктура - мала кількість зарядних станцій і низьке проникнення мережі 4G.
Україна ніяк не сприяє безпілотним авто
В Україні законів, які регулювали б придбання або рух безпілотних авто, немає. Державних програм підтримки теж немає. Тому Україну і не включили в список країн, на дорогах яких незабаром з'являться машини без водіїв. Але українські IT-компанії займаються розробками продуктів для таких авто.
Втім, у нас активно зростає кількість електрокарів (з водіями). Лише за 2017 рік збільшилось майже в 2 рази, а з введенням з початку 2018 роки додаткових пільг на їх ввезення ринок виріс на 89%.
Очікується, що від поширення автомобілів з автопілотом економіка отримає значну вигоду - тільки в США позитивний ефект оцінюється в 1,3 трильйона доларів в рік, а це 11 ВВП України. Серед основних переваг - вивільнення часу, який раніше витрачався на водіння, зниження аварійності на 90-95% і, як наслідок, збереження життя і здоров'я мільйонів людей.
У світі йде боротьба за ці мільярди і трильйони. Різні країни змагаються за те, щоб саме у них відкривалися офіси інноваційних компаній, щоб безпілотні автомобілі та інші технологічні новинки вперше з'являлися теж саме у них.
Але чи з'являться в країні безпілотні авто чи ні, залежить в меншій мірі від уряду, а в більшій - від суспільства. Деякі суспільства налаштовані на інновації, інші - ні. Українське поки що немає. Тому найближчим часом в Україні швидше з'явиться черговий закон про захист вітчизняного автопрому, ніж безпілотне авто на дорозі.