Гарні новини приніс січень 2024 року на українському авторинку. Зусиллями усіх операторів вдалося реалізувати більше 4,8 тис. нових легкових автомобілів, що виявилося на 37% більше, ніж торік. Але й це ще не всі гарні новини, бо судячи з такого початку року, український авторинок відновлюється по тренду 2017 року і це обіцяє гарні підсумки. Що ж купували у воєнному січні 2024-го?
Змін за рік відбулося дуже багато. Половина операторів з Топ-10 додали у продажах набагато більше, ніж загальний ринок і це суттєво змінило розташування брендів. Лідирує Toyota, за якою міцно тримається Volkswagen, але йому потужно "допомагають" "сірі" дилери, імпортуючи електромобілі відповідного бренду з Китаю. І якщо рік тому, це було несподіванкою, то зараз вже є звичним явищем.
Потужно почали рік і дилери Renault, яким вдалося на 141% покращити минулорічний результат. А Renault Duster забезпечив собі не тільки звання найпопулярнішого автомобіля у січні, перевершивши показник VW ID.4, але й ставши головним SUV країни.
У січні знову вийшла до лідируючої групи брендів Honda, і теж не без допомоги "сірих" дилерів, які везли електромобілі з китайського ринку. А ще вперше дуже гучно про себе заявив і BYD, який тепер теж має власні претензії на український ринок. Причому за рік BYD зріс у продажах у 6 разів (!).
Втримати такий наступ конкурентів виявилося до снаги не всім офіційним брендам, але слід зазначити що в ті ж 6 разів зросли і продажі у Peugeot, який знову повернувся у Топ-10 українського авторинку.
Як вже раніше повідомляв AUTO-Consulting, з кінця року ми спостерігаємо тренд на зниження частки преміальних брендів на українському авторинку. У січні це вже помітно наочно. У Топ-10 найпопулярніших марок цього разу не потрапило жодного преміального автобренду. Більше того, ми побачили і від'ємні цифри у результатах деяких, чим стрімко скористалися конкуренти. Наприклад, дилери Audi наростили продажі і очолили преміальний пул виробників.
Як зазначив AUTO-Consulting, у січні було зафіксовано новий рекорд частки електромобілів - 23,8% (!!!). Так, такого результату ми ще не бачили. Але левову частку їх реалізували "сірі" дилери, то ж український ринок продовжує дрейфувати подалі від цивілізованого. Таке стрімке зростання електрокарів стало підсумками низки законів по стимулюванню електромобілів і зараз український ринок реалізовує ці зміни.