Парк електромобілів в Україні
Парк електромобілів в Україні

Електромобілі швидко зміцнюють свої позиції на глобальному ринку. За неповний 2020 рік частка електрокарів разом з гібридами в Європі досягла вже 10%.

Україна не стоїть осторонь нових автомобільних тенденцій. Цифри реєстрацій свідчать, що позитивна тенденція росту кількості реєстрацій електричного транспорту тримається вже не перший рік. Винятком став лише цей рік, що не показав значного росту, але ринок електромобілів (BEV), тим не менш, зумів втриматися на рівні з 2019 роком.

А з огляду на обсяги парку українського електричного транспорту, - за підсумками першого півріччя 2020 року він вже перевищив позначку у 50 тисяч (якщо рахувати разом з гібридами). Це у 3,4 рази більше, ніж у Польщі.

Але є одне «але». Більше 90% продажів в Україні припадає на вживані електрокари. Нові електромобілі залишаються, на жаль, не по кишені для більшості українців.

Втім, є надія, що вартість електромобілів буде зменшуватися разом зі зниженням вартості акумуляторів. Ціни на літій-іонні батареї за 10 років вже впали на 89% (з USD 1 100 за кіловат-годину у 2010 році до USD 137) і будуть знижуватися і далі, якщо вірити прогнозам Bloomberg NEF. А пряма відповідність між зниженням вартості акумуляторів та ростом кількості продажів електромобілів у світі чітко простежується на прикладі минулих років.

Ще одним стримуючим фактором для широгого розповсюдження екологічних автівок у світі залишається недостатній розвиток зарядної інфраструктури.

І тут ми також випереджаємо такі країни, як Польща, Угорщина, Чехія, Словаччина. Кількість зарядних станцій в Україні у 6,8 разів більше, ніж в Польщі. Загалом в Україні на один пункт зарядки припадає близько 5 електрокарів.

Як бачимо, Україна за розвитком електромобільності значно випереджає інші країни Східної Європи. Але, на жаль, лише як пасивний споживач.

Шанс стати активним учасником цього процесу та перетворитися на країну-виробника та країну-експортера електричного транспорту ще є. Але якщо нічого не робити, вже скоро ми можемо перетворитися на країну ще однієї втраченої можливості.

Щоб цього не сталося, треба діяти вже зараз. А вірніше – ще учора. Тож сподіваємося на швидкий розгляд законопроектів №3476 та 3477, які створюють умови для розвитку електромобілів в Україні. І ще більше – на їх швидку імплементацію.

 

Автор: Прес-служба ФАУ
REVIEW №83 (01.02.2022) Підсумки 2021 року
REVIEW №83 (01.02.2022)

Підсумки 2021 року

Дивитися далі